Reels - Facebook uruchamia konkurencję dla TikToka
Facebook oficjalnie udostępnił Reels - nową funkcję Instagrama i konkurencję dla TikToka. Usługa jest dostępna w ponad 50 krajach.
W minionych miesiącach wielokrotnie pisaliśmy o TikToku. W końcu obecnie ta aplikacja de facto dorównuje popularnością największym serwisom społecznościowym. Nie dziwią więc ostatnie starania Microsoftu, przymierzającego się do zakupu amerykańskiego oddziału jej twórców. Inaczej postąpił Facebook, który jakiś czas temu zapowiedział konkurencyjną usługę. Instagram Reels (bo o nim mowa) oficjalnie zadebiutował dziś w ponad 50 krajach, w tym w USA, Japonii oraz Wielkiej Brytanii (via The Verge).
Reels (czy też Rolki, jak chce polski oddział Facebooka) praktycznie niczym nie różni się od TikToka. Oba pozwalają nagrać krótkie, 15-sekundowe filmiki i edytować je za pomocą dźwięków, napisów, efektów wizualnych etc. Swoim dziełem możemy podzielić się z Internetem, czy to na Instagramie, czy w innych mediach społecznościowych. Więcej informacji znajdziecie w dziale pomocy na oficjalnej stronie Instagrama.
To nie pierwszy raz, gdy Facebook próbuje rywalizować z TikTokiem. W listopadzie 2018 roku zadebiutowało Lasso, ale nie zdobyło większej popularności i miesiąc temu firma zdecydowała się zamknąć usługę. Debiut Rolek w formie nie osobnej aplikacji, lecz funkcji popularnego Instagrama może sprawić, że Reels nie podzielą losu poprzednika. „Pomocne” mogą okazać się też problemy TikToka, który w ostatnich tygodniach podpadł prezydentowi Donaldowi Trumpowi. Oczywiście internauci nie omieszkali skomentować tego zbiegu okoliczności.