autor: Michał Kułakowski
Reborn – nowe RPG akcji na konsole PlayStation zadebiutuje na Kickstarterze
22 września w serwisie Kickstarter rozpocznie się zbiórka pieniędzy na dokończenie produkcji gry Reborn, RPG akcji, które ma trafić na konsole PlayStation 3 i PlayStation 4. Przy okazji tej zapowiedzi twórcy podali szereg informacji na temat powstającego tytułu oraz opublikowali pierwsze grafiki koncepcyjne.
Kickstarter stał się już na tyle istotną platformą promocji oraz zdobywania funduszy dla deweloperów gier, że decydują się oni zapowiadać w oficjalnych informacjach prasowych start zbiórki pieniędzy, jeszcze przed jej rozpoczęciem. Tak też uczyniły właśnie wspólnie amerykańskie studio Elemental-Labs oraz niezależny i debiutujący wydawca, firma Acttil. Gra Reborn, która zadebiutuje na Kickstarterze 22 września, ma być tradycyjnym RPG akcji, rozgrywającym się w futurystycznej Japonii. Producenci na dobry początek będą prosić o 150 tysięcy dolarów. Prace nad projektem prowadzone są ponoć już od nieco ponad 9 miesięcy. Poza kilkoma hasłami oraz tym, że produkcję napędza silnik Unreal Engine, twórcy nie podali jeszcze konkretnych informacji na temat rozgrywki. Docelowymi platformami Reborn są konsole PlayStation 3 oraz PlayStation 4. Premiera ma mieć miejsce pod koniec przyszłego roku.
Fabuła i świat gry przywodzą na myśl owoce pracy początkujących pisarzy science-fiction, zafascynowanych wszystkim tym co japońskie, choć warto dodać, że w dobrych rękach tego typu pomysły mogą się jednak świetnie obronić. Akcja Reborn rozgrywa się w 2188 roku w mieście Neo-Tokio, łączącym tradycje z nowoczesnością, w którym aż nazbyt wyraźnie przebiegają granice pomiędzy jego zamożnymi oraz ubogimi mieszkańcami. Kontrolę nad całym krajem oraz jego stolicą sprawuje Rena Nakano, szefowa ogromnej cybernetycznej korporacji Nexus Roku, obiecującej naiwnej populacji łatwiejsze i lepsze życie po użyciu jej bio-czipów. Wykorzystując środki swojej firmy, Nakano szuka kontaktu z antycznym demonem, mogącym zapewnić jej nieśmiertelność oraz umocnić władzę nad krajem. Plany te może powstrzymać jedynie główny bohater wraz z wiernymi sojusznikami. Protagonista jest uwspółcześnionym wcieleniem legendarnego wojownika i szermierza Musashiego Miyamoto, nosi jego imię i nazwisko oraz równie zręcznie posługuje się mieczem.
Deweloperzy zapewniają, że rozgrywka opierać będzie się na czterech filarach, a więc walce, skradaniu się, używaniu cybernetycznych wszczepów oraz społecznej percepcji. Pojedynki mają być szybkie i widowiskowe, przywołując na myśl wielu klasycznych przedstawicieli gatunku. Gracze wykorzystają rozmaity ekwipunek i uzbrojenie, a podczas przygody rozwiną postać według własnego uznania, wykupując szereg zdolności. Jeżeli chodzi o percepcję, a więc ostatni z filarów gameplayu, to nie poznaliśmy żadnych szczegółów na jej temat. Być może chodzi jednak o zwykłą interakcję z napotkanymi postaciami i praktyczne wykorzystanie informacji zdobytych w rozmowach. Kolejnych wieści związanych z grą spodziewajmy się w przyszłym tygodniu.