autor: Aleksander Kaczmarek
Ratchet & Clank: Into the Nexus trafi do sprzedaży 12 listopada
Studio Insomniac Games ujawniło termin premiery gry Ratchet & Clank: Into the Nexus. Najnowsza i najprawdopodobniej ostatnia adresowana na konsolę PlayStation 3 odsłona popularnego cyklu platformówek pojawi się na półkach amerykańskich sklepów 12 listopada, a dzień później ruszy sprzedaż w Europie.
Epilog subcyklu Ratchet & Clank Future, do którego zaliczane są także Ratchet & Clank: Tools of Destruction, Ratchet & Clank: Quest for Booty oraz Ratchet & Clank: A Crack in Time, oficjalnie zapowiedziany został w lipcu. Ratchet & Clank: Into the Nexus (w Europie ukaże się pod tytułem Ratchet & Clank: Nexus) ma być oficjalnym pożegnaniem pary sympatycznych bohaterów z konsolą PlayStation 3. Nie dziwi więc zbieżność dat. Za oceanem gra będzie miała swoją premierę 12 listopada, a już trzy dni później do tamtejszych sklepów trafi PlayStation 4.
Deweloperzy z Insomniac Games zapewniają, że chcą zamknąć kolejny rozdział w historii cyklu mocnym akcentem. Ratchet & Clank: Into the Nexus będzie więc zarazem powrotem do korzeni serii, jak i godnym jej ukoronowaniem, przedstawiając całkowicie nową historię, z nowymi gadżetami i nowymi rodzajami broni.
„Niektórzy z was pytali, dlaczego zrobiliśmy krótszą grę z Ratchetem. Prawda jest taka, że byliśmy zachwyceni możliwością zwieńczenia epoki PlayStation 3 w historii serii Ratchet&Clank krótszym tytułem. Wszyscy kochamy uniwersum Ratcheta i po 12 latach wydaje się nam ono bliskim przyjacielem. Mamy wiele historii do opowiedzenia, dłuższych i krótszych. Ta jest w sam raz” - przekonuje James Stevenson z Insomniac Games.
Zgodnie z informacją opublikowaną na oficjalnym blogu PlayStation, fani cyklu mogą już składać zamówienia na grę Ratchet and Clank: Into the Nexus. U wybranych sprzedawców bonusem dla nabywców w systemie przedsprzedaży będzie specjalna zbroja dla Ratcheta - Pyronox Armor.
Przy okazji ujawnienia terminu premiery Ratchet & Clank: Into the Nexus ekipa deweloperska Insomniac Games pokusiła się również o mockument, który w humorystyczny sposób ukazuje proces powstawania gry.