Raport NPD – w drugim kwartale 2013 roku dystrybucja cyfrowa zdominowała rynek gier w USA
Firma NPD Group opublikowała raport zawierający dane statystyczne z amerykańskiego rynku gier, dotyczące drugiego kwartału bieżącego roku. Z tekstu wynika, że branża zarobiła o 3 procent mniej pieniędzy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a gros dochodów pochodził z dystrybucji cyfrowej.
Firma NPD Group po raz kolejny przygotowała raport sumujący wyniki finansowe amerykańskiego rynku gier wideo, osiągnięte w drugim kwartale bieżącego roku. Gracze z USA wydali w tym okresie 2,88 miliarda dolarów (zarówno w dystrybucji pudełkowej, jak i cyfrowej). Jest to rezultat o 3 procent słabszy w stosunku do sumy uzyskanej w drugim kwartale 2012 roku (2,97 miliarda).
- Suma dochodów: 2,88 mld dolarów
- Sprzedaż cyfrowa: 1,77 mld dolarów
- Sprzedaż detaliczna: 0,77 mld dolarów
- Rynek gier używanych: 0,34 mld dolarów
Podane liczby dotyczą wyłącznie sprzedaży gier i zawartości z nimi związanej. Po doliczeniu kwoty przypadającej na konsole, podzespoły komputerowe i inny sprzęt, spadek w stosunku do ubiegłego roku wyniósłby 9 procent (całkowitej sumy pieniędzy nie podano). Ma to związek z oczekiwaniem graczy na premierę konsol ósmej generacji, która nastąpi w listopadzie.
Gros uzyskanych funduszy (aż 61 procent) pochodzi z dystrybucji cyfrowej – przypada na nią 1,77 miliarda dolarów dochodu. Na kwotę tę składa się sprzedaż gier i różnych elementów z nimi związanych, jak DLC, subskrypcje czy dodatkowa zawartość uzyskiwana przez mikrotransakcje (dotyczy to zarówno produkcji komputerowych i konsolowych, jak i społecznościowych oraz przeznaczonych na urządzenia mobilne). Dochód w tym sektorze był o 27 procent większy do tego, który udało się uzyskać w drugim kwartale ubiegłego roku.
Tradycyjna, detaliczna dystrybucja gier przyniosła znacznie skromniejsze rezultaty, zarabiając w sumie 769 milionów dolarów. Jedną z przyczyn osłabienia wyników na tym polu jest chociażby znaczny spadek liczby pudełkowych wydań, które trafiają do sklepów – w omawianym okresie było ich o 37 procent mniej w stosunku do poprzedniego roku. Zdaniem analityka z firmy NPD Group, kwoty pochodzące z obu form dystrybucji wzajemnie się równoważą, a obserwowane zjawiska mają związek z przygotowywaniem się deweloperów, wydawców, a nawet samych konsumentów na przyjęcie następnej generacji konsol.