Raport dotyczący rynku konsol nowej generacji.....czy Nintendo wraz z konsolą GameCube wycofa się z rywalizacji?
Firma Strategy Analytics zajmująca się badaniami rynku, analizami i konsultingiem, przedstawiła globalny raport dotyczący rynku konsol nowej generacji. Jego autorzy przewidują, iż sprzedaż konsoli PlayStation 2 w roku 2002 wyniesie 26,3 milionów egzemplarzy, co da firmie Sony i jej konsoli 63% udział w rynku w roku bieżącym. W przypadku obu konkurentów udział w roku 2002 wyniesie odpowiednio 21% dla Nintendo GameCube oraz 16% dla Microsoft Xbox.
Firma Strategy Analytics zajmująca się badaniami rynku, analizami i konsultingiem, przedstawiła globalny raport dotyczący rynku konsol nowej generacji. Jego autorzy przewidują, iż sprzedaż konsoli PlayStation 2 w roku 2002 wyniesie 26,3 milionów egzemplarzy, co da firmie Sony i jej konsoli 63% udział w rynku w roku bieżącym. W przypadku obu konkurentów udział w roku 2002 wyniesie odpowiednio 21% dla Nintendo GameCube oraz 16% dla Microsoft Xbox.
Globalnie, sumując wszystkie sprzedane konsole od czasu ich premiery, udział poszczególnych konkurentów przedstawia się następująco: PlayStation 2 – 50 milionów egzemplarzy (72%), GameCube - 10.8 milionów egzemplarzy (16%), Xbox - 8.2 milionów egzemplarzy (12%).
Co więcej, przewiduje się, że w przeciągu kolejnych trzech miesięcy jeden z konkurentów nie wytrzyma finansowo i wycofa się z tej rywalizacji. Tego typu działalność zaczyna przynosić zyski przy sprzedaży sięgającej 15-20 milionów sztuk konsol rocznie, a zarówno Nintendo (8,8 miliona w roku 2002) jak i Microsoft (6,8 miliona sztuk w roku 2002) nie mogą poszczycić się takimi wynikami. Raport stwierdza, iż prawdopodobnie z rywalizacji zrezygnuje firma Nintendo. Dzieli ona rynek i co za tym idzie klientów z potęgą Sony oraz firmą Microsoft, która nie zamierza przestać lansować (i dopłacać) do swej konsoli.