autor: Marcin Skierski
Quixel Megascans - zobacz technologię generującą fotorealistyczną grafikę
Firma Quixel opracowuje technologię Megascans z wykorzystaniem silnika CryEngine 3 i udostępniła film prezentujący jej możliwości. Jej zamierzeniem jest możliwość umieszczenia w grach niemalże fotorealistycznej oprawy graficznej.
Firma Quixel udostępniła materiał wideo prezentujący technologię Megascans, polegającą na umieszczeniu trójwymiarowych skanów prawdziwych miejsc w wirtualnym świecie. Ma to pozwolić na osiągnięcie niemalże fotorealistycznej grafiki, a przynajmniej takiej przypominającej otaczającą nas rzeczywistość. Firma Quixel zaimplementowała technologię Megascans w silniku CryEngine 3. Oznacza to, że jest on bardzo elastyczny i drzemie w nim jeszcze spory potencjał. Warto dodać, że bliźniaczo podobną technologię wykorzystują polscy twórcy w grach The Vanishing of Ethan Carter oraz Get Even. W tych produkcjach deweloperzy również najpierw tworzą skany prawdziwych lokacji, a następnie przenoszą je do wirtualnego środowiska. Efektem są znacznie bardziej dopracowane tekstury, które w akcji wyglądają bardzo dobrze.
Można się domyślać, że w przyszłości technologia zaprezentowana przez firmę Quixel będzie coraz częściej wykorzystywana w grach. Daje ona bowiem spore możliwości w zakresie generowania oprawy graficznej, z którą mogą sobie poradzić współczesne pecety i konsole nowej generacji. Na pierwsze zapowiedzi konkretnych tytułów będziemy musieli jednak poczekać.