QuakeCon 2009 - Doom II na XBLA, nowy zwiastun Rage, abonamenty w Quake Live
Tegoroczny QuakeCon można uznać za oficjalnie rozpoczęty. Start imprezy zorganizowanej wspólnie przez firmy id Software i Bethesda Softworks (od półtora miesiąca właściciel tej pierwszej) przyniósł nam już kilka ciekawych informacji i publikację nowych materiałów multimedialnych. Zabrakło jednakże wielkich zapowiedzi, na które czekało wielu z nas.
Tegoroczny QuakeCon można uznać za oficjalnie rozpoczęty. Start imprezy zorganizowanej wspólnie przez firmy id Software i Bethesda Softworks (od półtora miesiąca właściciel tej pierwszej) przyniósł nam już kilka ciekawych informacji i publikację nowych materiałów multimedialnych. Zabrakło jednakże wielkich zapowiedzi, na które czekało wielu z nas.
Jednym z najistotniejszych punktów wczorajszego dnia była informacja na temat debiutu gry Doom II: Hell on Earth w ramach Xbox Live Arcade, przedstawiona po raz pierwszy przez serwis Shacknews.com. Konwersja produkcji przeprowadzona zostanie przez studio Nerve Software, to samo, które przeportowało na XBLA pierwszego Dooma. „Dwójka” zostanie wzbogacona o zupełnie nowy epizod podzielony na szereg misji, a w ramach opcji wieloosobowej uzyskamy możliwość przetestowania zarówno trybu sieciowego, jak i split screena dla maksymalnie czterech osób. Póki co nie znamy ani ceny Dooma II, ani też choćby przybliżonej daty premiery.
Spośród pozostałych wiadomości wartych wzmianki nie możemy nie wspomnieć o pokazie nowego zwiastuna świetnie zapowiadającej się gry Rage – pierwszej nowej marki id Software od kilkunastu lat. Powiedzenie, że filmik zaostrza apetyt na post-apokaliptyczne zmagania w brutalnym świecie, to zbyt mało. Gra nie tylko wygląda świetnie, ale również sprawia wrażenie niezwykle przemyślanej – na samym świecie począwszy, a na wyścigach i efektownych strzelaninach skończywszy. Szkoda tylko, że premiera w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 dopiero w przyszłym roku.
John Carmack w trakcie swojego wystąpienia podjął wiele tematów. Jednym z nich była zapowiedź wprowadzenia systemu płatnych abonamentów w przeglądarkowej grze Quake Live, dzięki którym gracz będzie mógł uzyskać dostęp do swoistej strefy premium. W ramach produkcji, która w domyśle miała być w pełni darmowa, wprowadzony zostanie zatem pewnego rodzaju podział wśród graczy. Ze słów Carmacka mogliśmy wywnioskować, że z samych reklam dzieło id Software nie było w stanie się utrzymać. Projektant zaznaczył jednak przy tym, że Quake Live nie można uznać za porażkę, a funkcjonowanie samej gry nie jest w żadnym stopniu zagrożone. Więcej szczegółów poznamy zapewne już wkrótce.
Wszyscy fani cyklu Doom liczyli ponadto na oficjalną zapowiedź czwartej odsłony serii. Do tego nie doszło. Przedstawiciele id Software zapewnili jednak, że przyszłoroczny QuakeCon przyniesie coś naprawdę fajnego w tym temacie.