autor: Bartosz Świątek
PS5 sprzedaje się lepiej, niż zakładało Sony
Firma Sony opublikowała kolejny raport finansowy, w którym znalazły się informacje na temat sprzedaży konsol PlayStation 5 i PlayStation 4.
W SKRÓCIE:
- liczba dostarczonych do sklepów konsol PS5 – 7,8 mln (3,3 mln w Q1 2021);
- liczba dostarczonych do sklepów konsol PS4 – 115,9 mln (1 mln w Q1 2021);
- PS Plus ma 47,6 mln subskrybentów (wzrost o 6,1 mln w ciągu roku).
Firma Sony pochwaliła się wynikami osiągniętymi w roku finansowym, który zakończył się 31 marca 2021 r. Z raportu wynika, że do sklepów dostarczono już 7,8 mln konsol PlayStation 5 – o 200 tys. więcej, niż zakładała prognoza japońskiego koncernu (użyto słowa „shipped”, ale biorąc pod uwagę niesłabnące zainteresowanie omawianym sprzętem, można spokojnie zakładać, że większość urządzeń trafiła do klientów). Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku do dystrybutorów trafiło 3,3 mln konsol dziewiątej generacji Sony.
Warto też odnotować świetne rezultaty starszej platformy Sony, czyli PlayStation 4. Na całym świecie dostarczono do sklepów już ponad 115,9 mln sztuk tego urządzenia (1 mln w 1 kwartale 2021 r., 5,7 mln w ciągu ostatniego roku), co czyni z niego drugą najpopularniejszą platformę stacjonarną na świecie (pierwsze miejsce zajmuje PlayStation 2 z wynikiem ponad 155 milionów egzemplarzy).
Jak wygląda porównanie sprzedaży obydwu platform? Według Daniela Ahmada – starszego analityka firmy Niko Partners – konsola dziewiątej generacji radzi sobie o 200 tys. sztuk lepiej od PS4 w analogicznym czasie. Odnotowuje on, że Sony spodziewa się kontynuacji tego trendu w bieżącym roku finansowym, choć potencjał sprzedażowy urządzenia nadal będzie ograniczany przez problemy z podażą.
Nieźle radzi sobie także usługa PlayStation Plus, która ma już 47,6 mln subskrybentów – w ciągu roku liczba ta wzrosła o 6,1 mln. W pierwszym kwartale 2021 r. sprzedano łącznie 61,4 mln egzemplarzy gier na PS4 i PS5, co jest rezultatem o 3,9 mln gorszym niż rok wcześniej. 7,9 mln spośród tych gier to tytuły stworzone przez wewnętrzne studia Sony (spadek o 1,3 mln w skali rok do roku). 79% sprzedanego oprogramowania to cyfrowe wersje gier.