autor: Bartosz Świątek
PS5 postawi na gry single player z mocną fabułą
W wywiadzie opublikowanym na blogu PlayStation Hermen Hulst – nowy szef SIE Worldwide Studios – podkreślił, że podobnie jak PS4, PS5 postawi na tytuły dla pojedynczego gracza z mocno zarysowanym wątkiem fabularnym.
W SKRÓCIE:
- PS5 postawi na gry single-player z mocnym wątkiem fabularnym;
- deweloperzy nie zamierzają stać w miejscu – chcą eksperymentować i oferować graczom nowe doświadczenia;
- Sony nadal będzie stawiało na rozwój własnej platformy – nie należy się spodziewać, że idea tytułów ekskluzywnych zostanie porzucona.
Na oficjalnym blogu PlayStation opublikowano wywiad z Hermenem Hulstem – nowym szefem SIE Worldwide Studios (wcześniej przewodził firmie Guerrilla Games, czyli twórcom udanego Horizon Zero Dawn oraz serii strzelanek Killzone). Wynika z niego, że nowa konsola Sony postawi na mocne tytuły ekskluzywne – w szczególności produkcje dla pojedynczego gracza oferujące rozbudowany wątek fabularny.
Jesteśmy bardzo zaangażowani we wspieranie dedykowanego sprzętu, podobnie jak wcześniej. Będziemy to robić dalej. I jesteśmy bardzo oddani ekskluzywnym tytułom wysokiej jakości. A także mocnym grom dla pojedynczego gracza, które kładą nacisk na wątek fabularny – stwierdził deweloper.
Inaczej mówiąc koncern planuje kontynuować strategię, która przyniosła mu sukces w przypadku PlayStation 4. Nie oznacza to jednak, że deweloperzy będą stali w miejscu.
Jednocześnie będziemy bardzo otwarci na eksperymentowanie, na nowe pomysły. Próbowanie, co się sprawdza. Myślę, że to również jest bardzo ważna część DNA Worldwide Studios – podkreślił Hermen Hulst.
Warto też zwrócić uwagę na wzmiankę o „dedykowanym sprzęcie”. Szef Sony Worldwide Studios wspomina o nim także w innej części wywiadu, podkreślając, że planowana premiera Horizon Zero Dawn na PC nie oznacza całkowitej zmiany strategii w kwestii tytułów ekskluzywnych – to raczej wyjątek, który ma na celu m.in. pokazanie pecetowcom, co można znaleźć na PlayStation.
By może uspokoić kilka osób: wydanie jednego tytułu AAA na PC nie musi oznaczać, że od teraz każda gra będzie trafiała na komputery. W moim odczuciu Horizon Zero Dawn to konkretny przypadek produkcji, która świetnie się do tego nadawała. Nie mamy konkretnych planów dla kolejnych wydań na PC. Pozostajemy w 100% zaangażowani w dedykowany sprzęt (własną platformę - przyp. red.) – powiedział Hermen Hulst.
Przypominamy, że konsola PS5 powinna trafić na rynek pod koniec tego roku, podobnie jak konkurencyjny Xbox Series X (o ile koronawirus nie pokrzyżuje planów obydwu koncernów).