PS3 najlepiej sprzedającą się konsolą w 2011 roku
The Yankee Group, firma zajmująca się badaniem amerykańskiego rynku gier, przedstawiła efekty swoich ostatnich prac. Wynika z nich, że zwycięzcą wyścigu konsol nowej generacji w Stanach Zjednoczonych okaże się PLAYSTATION 3.
The Yankee Group, firma zajmująca się badaniem amerykańskiego rynku gier, przedstawiła efekty swoich ostatnich prac. Wynika z nich, że zwycięzcą wyścigu konsol nowej generacji w Stanach Zjednoczonych okaże się PLAYSTATION 3.
Analitycy The Yankee Group sugerują w swym raporcie, że do końca roku 2011 sprzedanych zostanie około 27 milionów egzemplarzy konsoli Xbox 360, co będzie stanowić 40% rynku amerykańskiego. Sony zdoła wyprodukować i rozprowadzić 30 milionów PLAYSTATION 3. Osiągnie tym samym 4-procentową przewagę nad swym najgroźniejszych przeciwnikiem. Innowacyjne podejście Nintendo nie znajdzie odzwierciedlenia w zachwycie społeczeństwa amerykańskiego, a tym samym w popycie na Wii. Ze sklepów zniknie jedynie 11 milionów urządzeń tego typu, wyposażonych w rewolucyjny kontroler Wiimote (16% rynku).
Autorzy raportu twierdzą, że zauważalnie niższy poziom sprzedaży konsol nowej generacji (po zestawieniu go z wynikami osiąganymi przez PS2, Xboxa i GCN) będzie efektem wyższych cen sprzętu, akcesoriów i gier oraz niepewnością wywołaną przez walkę pomiędzy dwoma formatami płyt – HD-DVD (Xbox 360) i Blu-ray (PLAYSTATION 3).
Znaczny wzrost zostanie natomiast zanotowany w przypadku sieciowej dystrybucji gier, co będzie efektem wprowadzenia na rynek konsol wykorzystujących sieć w bardzo zaawansowany sposób. Przedsmak tego jest już widoczny w przypadku usługi Xbox Live, firmy Microsoft.