PlayStation VR2 coraz bliżej; Sony ujawnia nowe funkcje i tryby
Produkcja PS VR2 ma ruszyć wkrótce. Sony ujawnia więc coraz więcej funkcji gogli wirtualnej rzeczywistości – tym razem padło na „przejrzysty widok”, nagrywanie ruchów gracza i dostosowywanie obszaru zabawy.
Ming-Chi Kuo – analityk firmy TF International Securities, znany głównie z ujawniania informacji na temat sprzętów Apple – opublikował 30 maja serię tweetów, z której wynika, że Sony wyprodukuje w drugiej połowie 2022 roku ok. 1,5 mln egzemplarzy PS VR2, a gogle trafią do sprzedaży w pierwszych miesiącach 2023 r.
Sony nie potwierdziło tych doniesień ani im nie zaprzeczyło, lecz ujawnione wczoraj przez koncern informacje mogą wskazywać, iż produkcja rzeczywiście ruszy wkrótce pełną parą. Mowa o opublikowanym na blogu PlayStation artykule Yasuo Takahashiego (pracującego w Sony dyrektora ds. sprzętu, globalnej strategii produktów i zarządzania), w którym wzięto na tapet nieujawnione dotąd funkcje PS VR2.
- „Przejrzysty widok” (ang. See-Through View) – ma pozwolić zobaczyć otoczenie podczas grania, bez konieczności zdejmowania gogli, dzięki kamerom wbudowanym w przednią ich część. Wystarczy wcisnąć odpowiedni przycisk na zestawie słuchawkowym PS VR2 bądź wybrać właściwą opcję z centrum sterowania. Co istotne, funkcja ta nie pozwoli nagrywać otoczenia.
- Transmitowanie siebie – posiadając kamerę PS5 HD, będzie można streamować własną osobę podczas zabawy z goglami wirtualnej rzeczywistości na głowie. Ma to pozwolić lepiej zademonstrować ruchy i reakcje.
- Dostosowywanie obszaru gry – za pomocą kontrolerów PS VR2 Sense i wspomnianych kamer da się przeskanować pomieszczenie, w którym gramy, a następnie określić przestrzeń wykorzystywaną do zabawy. Może się to okazać bardzo przydatne – zwłaszcza dla osób niszczących swoje domy podczas rozgrywek w VR.
- Tryb VR i tryb kinowy – w tym pierwszym obraz będzie wyświetlany w rozdzielczości 4000x2040 pikseli (2000x2040 na jedno oko) z częstotliwością odświeżania 90/120 Hz. Drugi pozwoli zaś przeglądać menu PS5, w tym kolekcję gier i wszelkie treści multimedialne, na „wirtualnym ekranie kinowym” – będzie miał on rozdzielczość 1920x1080 pikseli oraz częstotliwość odświeżania na poziomie 24/60/120 Hz.
Ponadto Sony zapewniło, że twórcy gier otrzymają „wkrótce” dostęp do nowinek szykowanych z myślą o PS VR2. Mają one zostać dodane w ramach najbliższej aktualizacji systemu konsoli PS5.