Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 października 2018, 11:07

autor: Adrian Werner

Przyszłe gry studia Paradox ułatwią tworzenie modów

Studio Paradox Interactive poinformowało, że w przyszłości ich gry staną się znacznie bardziej przyjazne moderom, dzięki czemu tworzenie fanowskich projektów będzie łatwiejsze i szybsze. Pierwszym tytułem, w którym zaimplementowane zostaną te zmiany będzie Imperator: Rome.

Imperator: Rome i kolejne gry studia Paradox zaoferują lepszą grafikę i będą bardziej przyjazne moderom. - Przyszłe gry studia Paradox ułatwią tworzenie modów - wiadomość - 2018-10-15
Imperator: Rome i kolejne gry studia Paradox zaoferują lepszą grafikę i będą bardziej przyjazne moderom.

Strategie studia Paradox Interactive bazujące na silniku Clausewitz nie są zbyt przyjazne moderom. Mimo to gry takie jak Crusader Kings II, Europa Universalis IV, Hearts of Iron IV czy Stellaris doczekały się wielu interesujących modyfikacji. Deweloperzy uznali, że najwyższy czas ułatwić życie kreatywnym fanom.

Wieści te pochodzą z wywiadu serwisu Venture Beat z Johnem Wordsworthem, który w studiu Paradox stoi na czele zespołu odpowiedzialnego za rozwój silnika Clausewitz. Wersja tej technologii przygotowana z myślą o przyszłorocznym Imperator: Rome ma zaoferować wiele ulepszeń opracowanych z myślą o moderach. Otrzymają oni wreszcie rozbudowane narzędzia, które pozwolą w łatwy sposób zmieniać interfejs, modyfikować tereny na mapach, jak również tworzyć totalne konwersje.

Pomimo słabego wsparcia dla modów wiele gier studia Paradox ma imponujące społeczności moderskie (na obrazku mod A Game of Thrones do Crusader Kings II). - Przyszłe gry studia Paradox ułatwią tworzenie modów - wiadomość - 2018-10-15
Pomimo słabego wsparcia dla modów wiele gier studia Paradox ma imponujące społeczności moderskie (na obrazku mod A Game of Thrones do Crusader Kings II).

Celem autorów jest umożliwienie tworzenia modów nawet ludziom, którzy nie mają pojęcia o kodowaniu. Opracowywanie fanowskich projektów ma być nie tylko łatwiejsze, ale również znacznie szybsze. Jednocześnie zachowana zostanie możliwość ręcznego modyfikowania plików konfiguracyjnych i skryptów, tak jak we wcześniejszych grach na silniku Clausewitz.

Ułatwienia dla moderów nie są jedynymi ulepszeniami, jakie zaoferuje technologia napędzająca Imperator: Rome. Autorzy gruntownie przerobili także system renderowania grafiki, dzięki czemu wreszcie wykorzysta ona możliwości DirectX 11 i posiadać będzie wyraźnie wyższy poziom detali. Możemy spodziewać się również poprawionej optymalizacji, zwłaszcza w scenariuszach, gdzie jednocześnie działa duża liczba modułów sztucznej inteligencji.

Przypomnijmy, że Imperator: Rome zmierza wyłącznie na pecety, a premiera zaplanowana została na przyszły rok. Różnice w strukturze gry sprawiają, że wszystkie wspomniane ulepszenia dostępne będą tylko dla tego tytułu oraz późniejszych projektów, gdyż zaimplementowanie ich do starszych produkcji byłoby zbyt skomplikowanym zadaniem.

  1. Oficjalna strona Imperator: Rome
  2. Oficjalna strona studia Paradox Interactive

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej