Przygodówka Tengami przeniesie nas do stworzonej z papieru Japonii
Przybliżamy nietypową przygodówką Tengami. Ta niezależna gra zmierza na urządzenia mobilne i pecety, a za projektem stoją byli pracownicy legendarnego studia Rare
Wszyscy lubimy gry prawdziwie oryginalne, które znacząco odbiegają od tego, co jest dostępne na rynku. Dlatego każdy tego typu nowy projekt jest godny uwagi. Do tej kategorii bez wątpienia należy zmierzająca na pecety i urządzenia mobilne przygodówka Tengami, która właśnie otrzymała pierwszy zwiastun. Jej akcja osadzona będzie w średniowiecznej Japonii, a grafika zaprojektowana tak, aby przypominała książki z otwierającymi się obrazkami, w których każda strona prezentuje inne tekturowe budynki i postacie. Za Tengami stoi zresztą bardzo doświadczona ekipa, w tym Philip Tossell, Jennifer Schneidereit oraz Ryo Agarie. Cały ten tercet wcześniej przez wiele lat pracował na kluczowych stanowiskach w legendarnym konsolowym studiu Rare, a następnie założył firmę Nyamyam, aby móc zrealizować wreszcie własne pomysły.
Tengami wpierw zadebiutuje na systemie iOS (iPhone, iPad i iPod Touch), a potem pojawi się na pecetach. Autorzy rozważają również stworzenie wersji na Androida. Choć gra powstaje wpierw na urządzenia mobilne firmy Apple nie będzie jednocześnie prostą produkcją, w którą można sobie „popykać” przez kilka minut jadąc autobusem. Zamiast tego trzeba będzie jej poświęcić sporo uwagi, pozwolić się porwać atmosferze i solidnie wysilić szare komórki. To dlatego całość nadaje się idealnie do konwersji na PC, gdzie tego właśnie typu rozrywki oczekują miłośnicy przygodówek. Twórcy wyraźnie chcą powtórzyć sukces Superbrothers: Sword & Sworcery EP, który również zadebiutował na iPadzie, a następnie podbił serca graczy komputerowych świetną konwersją.
Akcja Tengami osadzona będzie w średniowiecznej Japonii. Autorzy opierają się na przekazach historycznych, ale jednocześnie zaoferują świat, w którym wszystkie ówczesne wierzenia i mity mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni były prawdziwe. Nie wiemy zbyt wiele na temat fabuły, poza tym, że wcielimy się w młodego samuraja, który wyrusza ma niebezpieczną wyprawę.
Strona wizualna została zaprojektowana tak, aby sprawiała wrażenie japońskich malowideł wykonanych na natywnym dla tego kraju ręcznie czerpanym papierze Washi. Ma to sens, gdyż mocny, przeświecający i giętki Washi służył nie tylko do pisania i kaligrafii, ale stanowił również materiał, z którego wykonywano szereg przedmiotów, w tym m.in. parasolki, parawany, teczki, chorągwie, maski, smoki, latarnie, origami, żagle, odzież, ścianki i żaluzje. Studio Nyamyam opracowało własny silnik graficzny i technologia ta pozwala na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów, które wyglądają jak tradycyjne 2D. Każda scena ma postać papierowej lokacji rozłożonej na dwie strony książki. Przechodzenie do kolejnej lokacji oznacza przewrócenie książki na następną stronę. Możemy wtedy obejrzeć jak scena zwija się, a następna zostaje wzniesiona.
Zabawa przypominać będzie produkcje takie jak Machinarium, czy Botanicula. Na każdej planszy czeka na nas zagadka i jej rozwiązanie będzie konieczne do kontynuowania podróży. Łamigłówki polegać mają głównie na pomysłowym manipulowaniu otoczeniem. Autorzy obiecują, że wszystkie wyzwania będą bardzo logiczne i nie znajdziemy tutaj dziwacznych rozwiązań typowych dla kiepskich przygodówek.
Pecetowa wersja Tengami zadebiutuje w przyszłym roku. Zainteresowanych odsyłamy na oficjalną stronę projektu:
- Tengami – oficjalna strona gry