Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lutego 2004, 12:35

Przeróbka Ultimy V na bazie Dungeon Siege

Ultima V: Lazarus to ambitny projekt, mający dostosować oryginalną grę autorstwa Origin (Warriors of Destiny), do dzisiejszych standardów. Program jest w 100% oparty o silnik Dungeon Siege i funkcjonuje jako mod. Grupa domorosłych programistów, działających pod nazwą Team Lazarus, opublikowała właśnie demo alpha przeróbki, która funkcjonować będzie zarówno na PeCetach, jak i komputerach Macintosh.

Ultima V: Lazarus to ambitny projekt, mający dostosować oryginalną grę autorstwa Origin (Warriors of Destiny), do dzisiejszych standardów. Program jest w 100% oparty o silnik Dungeon Siege i funkcjonuje jako mod. Grupa domorosłych programistów, działających pod nazwą Team Lazarus, opublikowała właśnie demo alpha przeróbki, która funkcjonować będzie zarówno na PeCetach, jak i komputerach Macintosh.

Lazarus w pełni wykorzystuje trójwymiarowy engine Dungeon Siege, dzięki czemu nowa wersja Ultimy V znacznie zyskuje w warstwie audiowizualnej. Autorzy podeszli do sprawy niezwykle poważnie, siląc się nawet na ponowną aranżację oryginalnej muzyki, do której dołączone zostanie kilka nowych utworów. Przeróbkom poddano też scenariusz, co akurat nie każdemu musi się spodobać. W wersji Lazarus pojawiły się niespotykane dotąd postacie i poboczne questy. Znacznie wzbogacono też dialogi.

 

Przeróbka Ultimy V na bazie Dungeon Siege - ilustracja #1
Przeróbka Ultimy V na bazie Dungeon Siege - ilustracja #2
Przeróbka Ultimy V na bazie Dungeon Siege - ilustracja #3

 

Linki do stron powiązanych z tematem:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej