autor: Tomasz Pyzioł
Przełomowe zmiany w Dark Age of Camelot
Gracze Dark Age of Cameolt, jednej z najpopularniejszych obecnie massive mulyiplayer cRPG, mogą oczekiwać kolejnych poważnych zmian. W najbliższym czasie Mythic Entertainment planuje wprowadzić całkowicie nowe podziemia dostępne dla wszystkich krain, nowy wygląd zbroi i uzbrojenia, latające potwory oraz możliwość posiadania własnych domów, a wszystko to na nowej wersji silnika graficznego.
Gracze Dark Age of Cameolt, jednej z najpopularniejszych obecnie massive mulyiplayer cRPG, mogą oczekiwać kolejnych poważnych zmian. W najbliższym czasie Mythic Entertainment planuje wprowadzić całkowicie nowe podziemia dostępne dla wszystkich krain, nowy wygląd zbroi i uzbrojenia, latające potwory oraz możliwość posiadania własnych domów, a wszystko to na nowej wersji silnika graficznego.
Po ostatnich zmianach, w których do gry przybyły trzy epickie strefy, każda z niepowtarzalnym smokiem dla poszczególnych krain, oraz trzy pola bitewne dla mniej zaawansowanych graczy, producent przygotowuje kolejne atrakcje. Nowe podziemia, zwane Darkness Falls, zamieszkałe przez martwe dusze Hibernian, Britonów i Norsemanów, rozciągać się będą pod wszystkimi krainami. Będzie to największy dostępny w DAoC labirynt, a zarazem pierwszy dostępny dla graczy z różnych krain. Jego architektura ma charakteryzować się dużymi przestrzeniami, w których spotkać można nie tylko nowe chodzące i pełzające potwory, ale również stwory latające w trzech wymiarach.
Kolejną poważną zmianą będzie możliwość wybudowania przez gildie własnej siedziby. Każda kraina dostanie cztery typy domostw do wyboru, posiadające różnorodną wielkość i architekturę. Można będzie dostosować wygląd swojego domu zmieniając kolor elewacji, pokrycia dachowego oraz wybierając rodzaj materiału z jakiego jest wybudowany (drewno, kamień itd.). W zależności od poziomu zaawansowania domu (level 1-4) zwiększają się możliwości jego modernizacji, polegających na dodaniu elementów upiększających, jak np. dywany i kilimy czy NPC-tów takich jak kowal, uzdrowiciel, enchanter oraz, czego dotychczas brakowało, swoich własnych sprzedawców (Consignment Merchants).
Wszystko te zmiany oparte będą na wersji 4.2 silnika graficznego Numerical Design Limited's NetImmerse 3D (na razie gra „chodzi” na wersji 3.0). Nowa wersja posiada większe możliwości renderingu i wiele usprawnień, wśród których najważniejsze to możliwość obsługi znacznie większej liczby postaci na jednym ekranie, co ma podstawowe znaczenie w grach online.