autor: Michał Kułakowski
Przedpremierowy sukces Wii U w USA
GameStop, największa sieć sklepów przeznaczonych dla graczy w Stanach Zjednoczonych odnotowała ogromne zainteresowanie zamówieniami przedpremierowymi konsoli Wii U. Jeden z dwóch modeli urządenia jest już tam niedostępny w sprzedaży.
Zaledwie przedwczoraj poznaliśmy najważniejsze informacje związane z planowaną na listopad premierą konsoli Wii U, a dziś możemy stwierdzić, że przynajmniej w USA najnowsze dziecko Nintendo spotkało się z dość gorącym przyjęciem. Największa amerykańska sieć sklepów z grami oraz konsolami, GameStop, zamknęła już zamówienia przedpremierowe na droższy czarny model Wii U z pamięcią flash 32 GB, kosztujący 349$ (ok. 1050 zł). Nadal dostępna jest tańsza wersja, za którą trzeba zapłacić 299$ (ok. 900 zł). Debiut urządzenia za oceanem będzie miał miejsce 18 listopada, czyli na samym początku tradycyjnego przedświątecznego okresu zakupowego.
Tuż po czwartkowej konferencji japońskiego koncernu, pojawiły się głosy wielu analityków i graczy, nie wróżące konsoli oszałamiającego sukcesu. Krytykowano zarówno dostępne na starcie gry, wysoką cenę jak i osiągi urządzenia. Powodzenie jakim Wii U cieszy się w sklepach GameStop, których na terenie USA jest przeszło kilka tysięcy, może być jednak dobrym znakiem na przyszłość dla Nintendo.
Oczywiście należy pamiętać, że firma posiada w Stanach ogromną bazę oddanych fanów swoich produktów i gier, którą zawdzięcza dominacji na tamtejszym rynku na przełomie lat 80. i 90. Kupują oni w ciemno wszystkie nowe tytuły oraz konsole oznaczone literką „N” i stanowią zazwyczaj przeważającą część osób składających zamówienia przedpremierowe. Według niektórych specjalistów, to właśnie dzięki nim Nintendo uda się sprzedać do końca stycznia przyszłego roku około 1-1,5 miliona egzemplarzy Wii U. Problemem pozostanie jednak nadal zwrócenie uwagi na konsolę szerszej rzeczy konsumentów, dzięki którym Wii osiągnęło swój oszałamiający sukces.