autor: Radosław Grabowski
Przed Państwem Revolution!
Po zobaczeniu fotografii kontrolerów dla PlayStation 3 i Xbox 360 część Internautów narzekała na ich design. Malkontenci nie mają natomiast przysłowiowego pola do popisu w przypadku konkurencyjnej platformy, noszącej kodową nazwę Revolution i zaprezentowanej właśnie oficjalnie przez japoński koncern Nintendo.
Po zobaczeniu fotografii kontrolerów dla PlayStation 3 i Xbox 360 część Internautów narzekała na ich design. Malkontenci nie mają natomiast przysłowiowego pola do popisu w przypadku konkurencyjnej platformy, noszącej kodową nazwę Revolution i zaprezentowanej właśnie oficjalnie przez japoński koncern Nintendo.
Pokazano bowiem wyłącznie wygląd właściwej konsoli, nie ujawniając wizualnych szczegółów na temat urządzenia sterującego. Wiadomo tylko, że kontroler będzie działać bezprzewodowo, a jego forma ma być cokolwiek unikalna. Ponadto warto zauważyć, iż wszystkie poniższe obrazy demonstrują jedynie prototypowy model „Rewolucji” – ostateczna wersja powinna cechować się jeszcze mniejszymi gabarytami. Zanim jednak przyjrzycie się wspomnianym grafikom, poznajcie zbiór kluczowych informacji, dotyczących omawianego systemu elektroniczno-rozrywkowego:
Wygląd zewnętrzny | wymiary bliskie stosowi trzech klasycznych pudełek DVD; praca w pozycji poziomej i pionowej; dostępność wielu wariantów kolorystycznych (czarny, czerwony etc.) |
Procesor główny | nazwa kodowa Broadway (IBM) |
Procesor graficzny | nazwa kodowa Hollywood (ATI Technologies) |
Podstawowe nośniki danych | optyczne dyski o dwunastocentymetrowej średnicy; płyty z Nintendo GameCube; krążki DVD (odtwarzanie dzięki specjalnej przystawce) |
Dodatkowe nośniki danych | 512 MB wbudowanej pamięci flash; obsługa zewnętrznych kart SD |
Interfejs przewodowy | dwa porty USB 2.0 |
Interfejs bezprzewodowy | technologia Wi-Fi |
Kompatybilność wsteczna | obsługa gier dla Nintendo GameCube; możliwość pobierania pozycji, zadedykowanych pierwotnie wybranym konsolom poprzednich generacji (Nintendo Entertainment System, Super Nintendo Entertainment System i Nintendo 64) |
Główne tytuły gier | nowe odsłony popularnych serii – m.in. The Legend of Zelda, Metroid i Super Smash Bros. |
Komercyjna premiera | rok 2006 |