autor: Radosław Grabowski
Przed Państwem PlayStation 3!
Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5 i Tekken 6 – oto tylko niektóre gry, szykowane z myślą o konsoli PlayStation 3. Przed właściwymi targami E3 2005 firma Sony nareszcie oficjalnie zaprezentowała swoją kolejną platformę, mającą trafić do sklepów wiosną przyszłego roku. Zapraszamy Was do przejrzenia wybranych danych technicznych oraz oglądnięcia projektu (design może ulec zmianie) i fotografii!
Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5 i Tekken 6 – oto tylko niektóre gry, szykowane z myślą o konsoli PlayStation 3. Przed właściwymi targami E3 2005 firma Sony nareszcie oficjalnie zaprezentowała swoją kolejną platformę, mającą trafić do sklepów wiosną przyszłego roku. Zapraszamy Was do przejrzenia wybranych danych technicznych oraz oglądnięcia projektu (design może ulec zmianie) i fotografii!
Procesor główny (Cell) | rdzeń bazujący na Power PC; taktowanie 3,2 GHz; 512 KB cache L2; 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę |
Procesor graficzny (RSX) | taktowanie 550 MHz przy przepustowości 20 (zapis) i 15 (odczyt) GB na sekundę; 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę |
Pamięć operacyjna i graficzna | 256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę); 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę) |
Pamięć masowa | napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB); dysk twardy z możliwością odłączenia |
Wejścia i wyjścia | obsługa maksymalnie siedmiu bezprzewodowych kontrolerów w standardzie Bluetooth; sześć portów USB 2.0 (cztery z przodu i dwa z tyłu); po jednym gnieździe na pamięć zewnętrzną Memory Stick, SD i CompactFlash |
Możliwości sieciowe | gotowość do nawiązania połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi lub Bluetooth) i kablowego (Ethernet) |
Możliwości multimedialne | wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (oprócz BD-ROM, BD-Video, BD-R i BD-RE m.in. CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R i DVD+RW) |
Standard obrazu | kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne) |
Standard dźwięku | wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS); LPCM |
Inne | kompatybilność wsteczna z PS i PS2; współpraca z PSP (używanie przenośnej konsoli w charakterze kontrolera) |