Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 marca 2018, 11:21

autor: Adrian Werner

Proxi nowym projektem Willa Wrighta - ojca SimCity i The Sims

Will Wright, czyli ojciec SimCity i The Sims, pracuje nad mobilną grą Proxi. W niej gracze mają tworzyć wirtualne światy z własnych wspomnień i w ten sposób kształtować sztuczną inteligencję, stanowiącą odbicie ich własnych osobowości.

Gra ukaże się pod koniec tego roku. - Proxi nowym projektem Willa Wrighta - ojca SimCity i The Sims - wiadomość - 2018-03-20
Gra ukaże się pod koniec tego roku.

Will Wright, amerykański projektant znany z takich przebojów jak SimCity, The Sims i Spore, ujawnił swoją następną produkcję. Okazała się nią mobilna gra zatytułowana Proxi. Na razie wiemy o niej niewiele. Nie podano modelu biznesowego, ani nawet platform sprzętowych, choć spodziewamy się, że produkcja trafi zarówno na iOS, jak i Androida. Premiera planowana jest na końcówkę tego roku.

Wright ujawnił grę podczas trwającej obecnie imprezy Game Developers Conference. Podobnie jak wcześniejsze projekty tego autora, Proxi będzie nietypową symulacją, w której gracze mają tworzyć wirtualne światy ze wspomnień.

Na początku rozgrywki otrzymamy pusty świat, a następnie stworzymy pierwsze wspomnienia, które staną się materiałem tworzącym segmenty określonego typu, np. „przygody z rodziną”. W trakcie zabawy będziemy łączyli te sekcje, tworząc dryfujące wśród chmur wyspy, które staną się częścią wirtualnego archipelagu. Gra wyposażona zostanie w zaawansowane moduły sztucznej inteligencji, których osobowości kształtowane mają być przez kreacje graczy. Jeśli konstruując wspomnienia będziemy szczerzy, czerpiąc z własnego życia, to opracowane na tej podstawie nasze SI (tytułowe Proxi) stanie się odbiciem nas samych.

Wszystko to brzmi intrygująco, ale na razie na tym kończą się udostępnione informacje, więc trudno ocenić, jak dokładnie będzie wyglądała rozgrywka. Natomiast wiadomo, że Proxi powstaje na bazie silnika Unity. John Riccitiello, czyli szef odpowiedzialnej za tę technologię firmy, to dobry znajomy Wrighta. Wpierw przez wiele lat współpracowali podczas wydawania przez Electronic Arts gier studia Maxis, a potem połączyli siły w startupie Syntertainment.

Nad Proxi pracuje studio Gallium Artists, założone przez Willa Wrighta oraz Laurena Elliotta, czyli autora popularnej serii Carmen Sandiego. Warto dodać, że zespół zorganizował konkurs Proxi Art Challenge, za pomocą którego chcą znaleźć grafika 3D mogącego pomóc w produkcji.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej