autor: Janusz Guzowski
Project Ukulele – duchowy następca Banjo-Kazooie trafi w maju na Kickstartera
Studio Playtonic, złożone w większości z byłych członków spółki Rare, ogłosiło, że ich najnowsza produkcja – Project Ukulele – będąca duchowym następcą gry Banjo-Kazooie, trafi w maju na Kickstartera. Decyzja wynika z bardzo pozytywnej reakcji społeczności graczy na wieść o rozpoczęciu prac nad tytułem.
Podczas zakończonej niedawno imprezy EGX Rezzed przedstawiciele studia Playtonic ogłosili, że ich najnowsza produkcja – Project Ukulele – trafi w maju na Kickstartera. Tytuł, którego nazwa może jeszcze ulec zmianie, ma być duchowym następcą Banjo-Kazooie, platformówki z 1998 roku. Co ważne, za tworzenie obu gier odpowiedzialne są te same osoby, gdyż firma Rare, producenci pierwowzoru, tworzą obecnie trzon ekipy studia Playtonic. Project Ukulele ma być trójwymiarową platformówką, w której duży nacisk będzie położony na zbieranie różnego rodzaju znajdziek i odkrywanie sekretów. Tytuł oparto na silniku Unity. Jak dotąd nie ujawniono bohaterów, którymi pokierujemy w grze, gdyż – jak podkreślają twórcy – ich wygląd przedwcześnie ujawniłby mechanikę rozgrywki. Pewnych wskazówek co do tożsamości głównych postaci można jednak dopatrzeć się na ujawnionych grafikach. Najprawdopodobniej – zgodnie z pierwowzorem – będzie ich dwóch, a kluczem do odkrycia kolejnych obszarów świata okaże się właściwe wykorzystanie umiejętności każdego z nich.
Produkcję tytułu zapowiedziano ponad miesiąc temu i od tego czasu twórcy spotykają się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony społeczności graczy. Jak stwierdził Gavin Price, przedstawiciel studia Playtonic podczas konferencji na EGX Rezzed:
Szczerze mówiąc, to nie spodziewaliśmy się tak entuzjastycznego odzewu. Dostaliśmy tony emaili od naszych fanów, ale to dobrze – chcemy tej presji i bardzo się cieszymy z reakcji, jaką wywołała nasza zapowiedź.
Właśnie ta pozytywna reakcja skłoniła producentów do rozpoczęcia kampanii w ramach platformy Kickstarter. Nie podano jeszcze konkretów i nie wiadomo o jaką konkretnie kwotę będą starali się deweloperzy, jednak ujawniono, że zebrane fundusze posłużą między innymi do powiększenia świata gry i do wydania jej na większą ilość platform, początkowo planowano bowiem wyłącznie edycją na komputery osobiste. Czas do rozpoczęcia zbiórki twórcy chcą wykorzystać na lepsze poznanie oczekiwań graczy, tak by z jednej strony rozwinąć grę w najbardziej optymalnym kierunku, z drugiej stworzyć motywujący system nagród za wspieranie produkcji.
Banjo-Kazooie to platformówka wyprodukowana przez studio Rare i wydana przez Nintendo w 1998 roku. Bohaterami gry są niedźwiedź Banjo i ptak Kazooie, którzy wyruszają w pościg za czarownicą Gruntildą, odpowiedzialną za porwanie siostry Banjo. Tytuł zawiera dziewięć otwartych poziomów, a zadaniem gracza jest między innymi rozwiązywanie zagadek, pokonywanie przeszkód, zbieranie obiektów czy pokonywanie przeciwników.