futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 14 kwietnia 2017, 10:40

autor: Adrian Werner

Project Scorpio zostanie oficjalnie ujawniony podczas E3

Firma Microsoft poinformowała, że pełne ujawnienie konsoli znanej na razie jako Project Scorpio nastąpi za dwa miesiące, podczas tegorocznej edycji targów E3.

Odpowiedzi na wszystkie pytania otrzymamy za dwa miesiące. - Project Scorpio zostanie oficjalnie ujawniony podczas E3 - wiadomość - 2017-04-18
Odpowiedzi na wszystkie pytania otrzymamy za dwa miesiące.

W zeszłym tygodniu opublikowano specyfikację konsoli Project Scorpio. Wciąż wiele pytań pozostaje jednak bez odpowiedzi. Wszyscy oczekiwali, że pełne ujawnienie następcy Xboksa One nastąpi podczas tegorocznych targów E3. Teraz firma Microsoft oficjalnie potwierdziła, że tak się właśnie stanie.

Targi odbędą się w połowie czerwca tego roku. Wtedy poznamy więc oficjalną nazwę konsoli, jej wygląd oraz cenę. Przypomnijmy, że sercem Project Scorpio będzie ośmiordzeniowy procesor x86 o częstotliwości taktowania 2,3 GHz.  Za grafikę odpowiadać ma czterdzieści dostosowanych jednostek obliczeniowych taktowanych na 1172 MHz.  Ponadto konsola wyposażona zostanie w 12GB RAM GDDR5, a przepustowość pamięci wyniesie 326 GB/s.

Project Scorpio zostanie oficjalnie ujawniony podczas E3 - ilustracja #2

W sumie Project Scorpio będzie mógł pochwalić się mocą na poziomie 6 TFLOPS. Dla porównania w przypadku Xboksa One jest to 1,31 TFLOPS, a dla PlayStation 4 Pro – 4,2 TFLOPS. Do tego dojdzie dysk o pojemności 1TB i napęd 4K Ultra HD Blu-Ray.

Warto wspomnieć, że aby zademonstrować możliwości Project Scorpio, studio Turn10 opracowało demo działające na bazie silnika Forzatech, napędzającego Forza Motorsport 6 oraz Forza Horizon 3. Działa ono w rozdzielczości 4K w płynnych 60 klatkach na sekundę i wykorzystuje jedynie 70% możliwości układu graficznego. Gdy autorzy podnieśli ustawienia detali do poziomu pecetowego Ultra, wciąż zachowali 60 klatek na sekundę, a układ graficzny był obciążony w 88%. Co więcej, projekt ten powstał raptem w dziesięć dni, więc deweloperzy nie mieli dużo czasu na optymalizację.

  1. Oficjalna strona konsol z rodziny Xbox

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej