autor: Kamil Zwijacz
Project Scorpio - wszystkie gry Microsoftu będą działały w natywnym 4K
Shannon Loftis, szefowa Microsoft Studios Publishing, potwierdziła, że wszystkie gry giganta z Redmond będą działały na Project Scorpio w natywnej rozdzielczości 4K. Z kolei Andrew House z Sony Interactive Entertainment wyjawił, że większość produkcji na PlayStation 4 Pro będzie skalowana do rozdzielczości 4K.
Kilkanaście dni temu firma Sony oficjalnie zapowiedziała PlayStation 4 Pro – nową wersję konsoli PlayStation 4, przeznaczoną przede wszystkim dla posiadaczy ekranów 4K, choć i właściciele telewizorów 1080p będą czerpać z niej korzyści. Tak czy siak, już w momencie ujawnienia pojawiły się głosy, że moc rzędu 4.2 TFLOPS nie wystarczy do obsługi gier w natywnej rozdzielczości 4K, a przynajmniej tych z wysokiej półki graficznej. Doniesienia te zostały niejako potwierdzone przez deweloperów Horizon: Zero Dawn. Dodatkowo Andrew House, szef Sony Interactive Entertainment, wyjawił kilka dni temu, że większość nadchodzących gier na PS4 Pro będzie skalowana do rozdzielczości 4K, a przynajmniej tak wynika z produkcji, które dane mu było ujrzeć do tej pory.
Co na to Microsoft? O ile firma nie wypowiada się za swoich zewnętrznych partnerów (EA, Ubisoft itd.), tak potwierdziła już, że wszystkie obecnie tworzone tytuły w Microsoft Studios, które ukażą się na Project Scorpio (nazwa robocza), będą działały w natywnej rozdzielczości 4K. W gruncie rzeczy nie jest to wielkie zaskoczenie, w końcu ma to być najpotężniejsza konsola na rynku z mocą na poziomie 6 TFLOPS.
Sytuacja jest o tyle ciekawa, że obecnie to Sony ma przewagę w cyferkach, chwaląc się 1080p w większej liczbie tytułów niż Microsoft. W przyszłym roku najwidoczniej sytuacja ulegnie zmianie i pałeczka trafi do amerykańskiej firmy. Koniec końców liczą się jednak gry, więc miejmy nadzieję, że z obu obozów doczekamy się w przyszłości nie tylko ładnych, ale i grywalnych produkcji.