autor: Kamil Zwijacz
Project Scorpio - pierwsze materiały pokazujące różnice w oprawie graficznej
W serwisie Windows Central opublikowano screeny prezentujące różnice w grafice generowanej przez Xboksa One i Project Scorpio.
Kilka tygodni temu poznaliśmy specyfikację sprzętową konsoli Project Scorpio. Choć ujawniono wiele szczegółów o procesorze, pamięci RAM i mocy urządzenia jako takiej, to w praktyce nie doczekaliśmy się żadnego miarodajnego pokazu możliwości. Sytuacja w dalszym ciągu nie uległa zmianie, ale za to w serwisie Windows Central opublikowano m.in. widoczną poniżej grafikę, pokazującą różnice pomiędzy wersją na Xboksa One w 1080p (lewa strona), Scorpio w 1080p (środek) oraz Scorpio w natywnym 4K (prawa strona). Zachęcamy jednak do odwiedzenia źródła, by obejrzeć tę i inne grafiki w oryginalnym rozmiarze i z suwakami umożliwiającymi dokładniejsze sprawdzenie wszystkich niuansów.
Porównanie grafiki na XOne, Project Scorpio (1080p) i Project Scorpio (4K) / Źródło: Windows Central.
Różnice są widoczne w każdym przypadku i osoby stawiające na jak najwyższą jakość oprawy graficznej powinny zbierać pieniądze na Scorpio – nawet jeśli nie posiadają telewizora 4K. Dziennikarz Windows Central przypomniał bowiem wcześniejsze informacje Eurogamera, według których Turn 10 przeniosło Forzę z XOne na nowy sprzęt, uzyskując rozdzielczość 4K i 60 klatek, a dodatkowo zachowując jeszcze ponad 30% mocy GPU. Dzięki temu deweloperzy będą mogli zatroszczyć się np. o bardziej szczegółowe tekstury. Przykład znajdziecie w źródle.
Tak czy siak, na razie to tylko statyczne obrazki. Jak urządzenie wypada w rzeczywistości, przekonamy się podczas tegorocznych targów E3, na których konsola zostanie ujawniona, a wraz z nią pewnie garść nowych tytułów.
Przypominam też, że Project Scorpio posiadać ma ośmiordzeniowy procesor x86 o częstotliwości taktowania 2,3 GHz, czterdzieści dostosowanych jednostek obliczeniowych taktowanych na 1172 MHz i 12 GB pamięci RAM GDDR5 o przepustowości 326 GB/s.