Project Nimbus - gra akcji o powietrznych bitwach mechów osiągnęła sukces na Kickstarterze
Kickstarter pecetowej gry akcji Project Nimbus przekroczył cel minimalny. W produkcji pokierujemy zaawansowanymi mechami, przeznaczonymi głównie do walki w powietrzu.
Ludzie z studia GameCrafter mają powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nich Kickstarter pecetowej gry Project Nimbus przekroczył próg minimalny w wysokości 6 tys. funtów. Do końca zbiórki pozostało 19 dni, więc zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu. Pierwotny cel był tak niski, gdyż twórcy mieszkają obecnie w Tajlandii, gdzie koszty życia są niewielkie i sześć tysięcy funtów wystarczy im na dokończenie gry w najprostszej postaci. Mają jednak nadzieję, że uda im się uzyskać dodatkowe środki, za pomocą których rozszerzą zawartość gry.
Project Nimbus skoncentruje się na bitwach mechów. Zrealizowane one zostaną w rzadko spotykanym na pecetach japońskim stylu, zainspirowanym licznymi seriami animowanymi. Oznacza to, że kierowane przez nas roboty będą poruszały się w bardzo szybkim tempie i większość czasu spędzą w powietrzu, a nie na ziemi.
Akcja gry osadzona zostanie pod koniec XXI wieku, dekady po tym, jak wielka wojna zniszczyła powierzchnię naszej planety do tego stopnia, że ludzie nie byli już w stanie na niej żyć. Ocaleni uciekli na orbitę i podzielili się na trzy frakcje. W walce o surowce wykorzystują one zarówno statki powietrzne, jak i latające mechy znane jako BattleFrames.
Autorzy celują w szalenie dynamiczne bitwy powietrzne, w których walczyć będziemy z dziesiątkami przeciwników, a niebo ma być gęste od rakiet i pocisków. Poza standardowymi przeciwnikami zmierzymy się także z asami, posiadającymi własne historie, osobowości i style walki. Ponadto nie zabraknie bitew z przypominającymi latające fortece olbrzymimi statkami. Kierowane przez nas mechy mają osiągać zawrotne prędkości i podróż z powierzchni na orbitę zajmie raptem kilka minut. Gra w niczym nie ograniczy swobody ruchy w powietrzu, a dodatkowe dopalacze umożliwią wykonywanie błyskawicznych manewrów podczas walki.
Wszystkim tym będziemy bawili się w kampanii dla pojedynczego gracza. Na razie twórcy koncentrują się wyłączenie na trybie solo, choć w przyszłości chcieliby także wprowadzić rozgrywki wieloosobowe. Premiera zaplanowana została na lipiec tego roku. Warto na koniec dodać, że Project Nimbus otrzymał już akceptację w ramach programu Greenlight i trafi do sprzedaży na serwisie Steam.