autor: Marcin Skierski
Project Eternity - silnik Unity i potwierdzone wsparcie dla Linuksa
Zespół deweloperski Obsidian Entertainment potwierdził, że gra Project Eternity będzie działać na silniku Unity i uruchomią ją także użytkownicy Linuksa. Dotychczas było jedynie wiadomo, że tytuł otrzyma wsparcie dla Windowsa oraz Maca.
Studio Obsidian Entertainment po raz kolejny zaktualizowało kartę gry Project Eternity w serwisie Kickstarter. Deweloper poinformował w ten sposób, że nowa produkcja cRPG będzie działać na silniku Unity i już teraz może potwierdzić, że tytuł otrzyma wsparcie dla systemu operacyjnego Linux.
Twórcy uznali, że użycie technologii Unity będzie w tym przypadku najlepsze. Jak czytamy na Kickstarterze, „Unity pozwala małym zespołom zachować dużą produktywność”. Deweloper chwali silnik za przyjazny interfejs, dzięki czemu jest bardzo przystępny zarówno dla programistów, jak i artystów czy projektantów. Jako potwierdzenie tych słów napisano, że w bardzo krótkim czasie udało się zrobić duże postępy w opracowaniu głównej funkcjonalności Project Eternity.
Producent przyznaje, że dużym walorem Unity przemawiającym za jego wykorzystaniem jest wsparcie dla wielu platform. Twórcy zdają sobie sprawę, że komputerowi gracze często proszą o przeniesienie gier na Maca i Linuksa. Użycie silnika Unity ma sprawić, że stworzenie takich portów nie będzie sprawiało dużych trudności. Wersja na Maca została potwierdzona wczoraj, a dzisiaj ogłoszono, że także użytkownicy Linuksa będą mogli zagrać w Project Eternity.
Dotychczas stworzenie edycji na Linuksa było uwarunkowane tym, czy deweloper uzbiera na Kickstarterze przynajmniej 2,2 mln dolarów. Elastyczność silnika Unity spowodowała jednak, że twórcy już teraz mogą potwierdzić taką wersję. Jednocześnie zapewnili, że jeśli uda się zgromadzić wspomniane 2,2 mln dolarów, nadal możemy liczyć na wprowadzenie nowego regionu, frakcji i kompana, ale także jeszcze jednego bonusu. Ma to być na tyle ważna informacja, że studio Obsidian Entertainment ogłosi ją dopiero w poniedziałek, 24 września.
Project Eternity to roboczy tytuł nowej gry cRPG tworzonej przez studio Obsidian Entertainment (Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords, Fallout: New Vegas, Dungeon Siege III). Twórcy obiecują, że ich dzieło będzie łączyć w sobie najlepsze elementy takich produkcji, jak Baldur’s Gate, Icewind Dale, czy Planescape Torment. Można im wierzyć, jako że w stworzenie Project Eternity zaangażowani są ludzie z dawnego studia Black Isle.
Kilka dni temu zgromadzono 1,1 mln dolarów potrzebną na sfinalizowanie produkcji Project Eternity. Obecnie kwota niemal dobiła do 1,8 mln dolarów, co oznacza, że twórcy przygotują dodatkową grywalną rasę, klasę oraz kompana. Do końca akcji pozostało jeszcze 25 dni, a przekroczenie kolejnych progów pieniężnych poskutkuje stworzeniem następującej zawartości:
- 2 mln dolarów – dowolnie modyfikowany dom gracza, w którym nasi kompani będą mogli odpocząć od znojów podróży;
- 2,2 mln dolarów – wersja na Linuksa oraz nowy region, frakcja i kompan;
- 2,4 mln dolarów i kolejne progi – nagrody za przekroczenie wyższych kwot dopiero zostaną ogłoszone.