autor: Bartosz Woldański
Project CARS wyjdzie w listopadzie tego roku
Za kierownicą szybkich samochodów w Project CARS, nadchodzącej grze wyścigowej studia Slightly Mad Studios, zasiądziemy w listopadzie 2014 roku. Taki termin wydania został odnotowany na opublikowanym dzisiaj zwiastunie prezentującym wybrane pojazdy w różnych sytuacjach na torze.
Studio Slightly Mad Studios, twórcy Need for Speed Shift i Test Drive: Ferrari Racing Legends, udostępniło dzisiaj nowy zwiastun z tworzonej od dłuższego czasu gry Project CARS, wspieranej intensywnie przez społeczność graczy. Po raz kolejny podziwiamy pojazdy w pełnej krasie i po raz kolejny nie trzeba komentować wysokiej jakości oprawy wizualnej, bo do tego zostaliśmy już przyzwyczajeni w materiałach wideo zapowiadających ten ambitny tytuł. Co więcej, zwiastun zdradził termin premiery ustalony na listopad tego roku, który pokrywa się z planami ujawnionymi przez studio Slightly Mad kilka miesięcy temu. Wygląda na to, że ostatnie tygodnie prac przebiegały bez zastrzeżeń i oby tak pozostało do końca procesu produkcyjnego.
W październiku ubiegłego roku wspominaliśmy o tym, że wersja pecetowa Project CARS, która jest nadal priorytetem dla zespołu deweloperskiego, będzie wykorzystywać dobrodziejstwa bibliotek DirectX 11 oraz technologii Nvidia PhysX i APEX Turbulence. Lista wspieranych rozwiązań technologicznych na tym jednak się nie kończy, bowiem grę będziemy w stanie wyświetlić w rozdzielczości 4K. Oczywiście pod warunkiem, że pozwolą na to podzespoły naszego komputera. Zadowoleni z planów studia Slightly Mad mogą być również zwolennicy okularów wirtualnej rzeczywistości – aby zwiększyć doznania płynące z rozgrywki i poczuć się jak prawdziwi kierowcy superszybkich samochodów, skorzystamy z popularnych, ciągle znajdujących się w wersji rozwojowej gogli VR o nazwie Oculus Rift.
Docelowymi platformami sprzętowymi są PC (nie tylko oparte na systemie operacyjnym Windows, ale także Steam OS) oraz konsole PlayStation 4, Xbox One i Wii U. Przypomnijmy, że pierwotnie Project CARS miało zadebiutować na PC, PlayStation 3, Xbox 360 i Wii U, lecz plany zmieniły się po ogłoszeniu jesiennej premiery. Twórcy uargumentowali tę decyzję tym, że „dzięki potędze nowych platform sprzętowych nie musimy iść na kompromis między technologiczną granicą możliwości a naszą wizją”.
- Oficjalna strona internetowa gry Project CARS
- Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców