Producent Final Fantasy XIII o demie, europejskiej premierze i porcie na Xboksa 360
Yoshinori Kitase, producent Final Fantasy XIII, udzielił w ostatnich dniach znaczącego wywiadu dla redakcji VideoGamer.com. Podjął w nim kilka ważnych tematów. Skupił się m.in. na kwestii europejskiej premiery dzieła, nawiązał do spekulacji sugerujących wydanie dema gry poza granicami Japonii oraz wypowiedział się na temat procesu deweloperskiego.
Yoshinori Kitase, producent Final Fantasy XIII, udzielił w ostatnich dniach znaczącego wywiadu dla redakcji VideoGamer.com, którego pełna wersja opublikowana zostanie na łamach serwisu już jutro. Podjął w nim kilka ważnych tematów. Skupił się m.in. na kwestii europejskiej premiery dzieła, nawiązał do spekulacji sugerujących wydanie dema gry poza granicami Japonii oraz wypowiedział się na temat procesu deweloperskiego.
Z rozmowy wynika, że Europejczycy nie będą musieli czekać na przygody Lightning i spółki do końca 2010 roku. Square Enix pragnie bowiem przełamać dotychczasowe opóźnienie, wynikające z konieczności nagrywania i tłumaczenia ogromnej liczby słów. Tradycyjny rok przerwy pomiędzy japońskim, a europejskim debiutem (amerykański następował dokładnie pomiędzy nimi) ma pójść w niepamięć. Stanie się tak dzięki temu, że twórcy rozpoczęli już realizację angielskiego dubbingu gry. Wcześniej decydowali się na to dopiero po premierze produkcji w Kraju Kwitnącej Wiśni. Wszystko wskazuje więc na to, że wydanie FFXIII w krajach Unii Europejskiej w pierwszej połowie 2010 roku jest jak najbardziej prawdopodobne.
Square Enix nie ma natomiast planów co do wydania na Zachodzie wersji demonstracyjnej dołączonej do filmu Final Fantasy: Advent Children na nośniku Blu-ray (w sumie dobrze – w końcu powstała ona w oparciu o dosyć starą wersję kodu gry). Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że firma musiałaby przygotować demonstrację także w wersji na Xboksa 360, ponieważ traktuje posiadaczy obu platform, na którym ukaże się FFXIII na równi. Byłoby to zbyt czasochłonne i kompletnie nieadekwatne. Niemniej jednak Kitase nie wykluczył możliwości wydania w przyszłości dema, które pobierzemy za pośrednictwem Xbox Live oraz PlayStation Network. Otrzymaliśmy zapewnienie, że Square Enix przyjrzy się tej formie publikacji demonstracji.
Kitase nawiązał także do zeszłorocznej wypowiedzi kierownika produkcji Final Fantasy XIII, Motomu Toriyamy. Stwierdził on wówczas, że edycja gry na konsolę Xbox 360 będzie portem z PlayStation 3. Producent najnowszego jRPG Square Enix potwierdził tę informację, dodając jednak, że kwestia ta dotyczy jedynie szlifów, dodatków i podobnych im elementów (jak np. efektów graficznych). Sam silnik Crystal Tools – stworzony docelowo z myślą o konsolach PlayStation 3, Xbox 360, Wii i komputerach osobistych – dostosowywany jest bowiem jednocześnie zarówno pod kątem PS3, jak i X360. Oznacza to, że obie wersje pod względem oprawy graficznej nie powinny jakoś znacznie od siebie odbiegać.
W ostatnich miesiącach jesteśmy dosłownie zasypywani dokładnymi informacjami na temat Final Fantasy XIII. Pisaliśmy już o fakcie ukończenia scenariusza do gry, a także przekazaliśmy Wam szczegółowy opis systemu walki stanowiącego połączenie systemów ATB (Active Time Battle) i ADB (Active Dimension Battle). Dowiedzieliśmy się również, że trzynastka jest jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji na konsole PS3 i Xbox 360 przez Amerykanów. Opisywaliśmy także sytuacje ze wspomnianym wyżej demem, które według niektórych osób było kompletnym niewypałem. Szczęśliwie przedstawiona rozgrywka w pełnej wersji gry zostanie znacznie usprawniona.