Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2009, 19:35

autor: Piotr Doroń

Producenci gier na iPhone'a narzekają na piractwo

Piractwo to plaga, która dopada praktycznie każde urządzenie oferujące możliwość grania w gry. Nie inaczej jest w przypadku iPhone’a. Niezależny deweloper Smells Like Donkey twierdzi, że w przypadku telefonu Apple statystyki podsumowujące nielegalny proceder są zatrważające.

Piractwo to plaga, która dopada praktycznie każde urządzenie oferujące możliwość grania w gry. Nie inaczej jest w przypadku iPhone’a. Niezależny deweloper Smells Like Donkey twierdzi, że w przypadku telefonu Apple statystyki podsumowujące nielegalny proceder są zatrważające.

Producenci gier na iPhone'a narzekają na piractwo - ilustracja #1

Tap-Fu

Powyższe wnioski zostały wyciągnięte na podstawie sprzedaży ostatniej produkcji studia, gry akcji Tap-Fu. Okazuje się, że w po pierwszym tygodniu obecności tytułu w App Store ponad 80% wpisów na listę najlepszych wyników zostało nadesłanych przez graczy korzystających z jej nielegalnych kopii. Obecnie liczba ta zbliża się już do 90%. Co powoduje, że piractwo w przypadku tej pozycji (jak i wielu innych) osiągnęło tak wysoki poziom? Z pewnością nie jest nim cena – Tap-Fu kosztuje ledwie 1,99 dolara.

Smells Like Donkey twierdzi, że przyczyną jest łatwość korzystania z nielegalnych kopii. Założyciele studia twierdzą, że to tak naprawdę kwestia paru minut – w ich trakcie wchodzimy w Google, wpisujemy odpowiednią frazę, ściągamy plik i już możemy oddawać się nieograniczonej, darmowej zabawie.

Jak ukrócić ten niecny proceder? Weryfikacja (niczym w przypadku Xboksa 360) i DLC – według twórców Tap-Fu to w chwili obecnej najlepsze sposoby na walkę z piratami.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry