autor: Maciej Śliwiński
Problemy z Rage na PlayStation 3 [news uaktualniony]
Magazyn Edge w swoim ostatnim numerze poświęcił aż dziesięć stron na obszerną publikację dotyczącą Rage, najnowszej produkcji id Software. Jak wynika z lektury tego tekstu, posiadacze konsol PlayStation 3 mogą czuć się zaniepokojeni. Gra na tej platformie działa prawie dwa razy wolniej niż na PC i Xboksie 360.
Magazyn Edge w swoim ostatnim numerze poświęcił aż dziesięć stron na obszerną publikację dotyczącą Rage, najnowszej produkcji id Software. Jak wynika z lektury tego tekstu, posiadacze konsol PlayStation 3 mogą czuć się zaniepokojeni. Gra na tej platformie działa prawie dwa razy wolniej niż na PC i Xboksie 360.
Redaktorzy Edge testujący grę zauważyli, że Rage w wersji na komputery osobiste i konsolę ze stajni Microsoftu wyświetla obraz z szybkością 60 klatek na sekundę. Tymczasem w przypadku konsoli wyprodukowanej przez Sony wydajność gry jest o wiele mniejsza. Posiadacze PS3 w chwili obecnej mogą cieszyć się obrazem wyświetlanym niemal dwa razy wolniej – 20, maksymalnie 30, klatek na sekundę.
Sytuację na łamach Edge próbował tłumaczyć sam John Carmack. W jego opinii problem tkwi w zastosowanym w PlayStation 3 chipsecie odpowiedzialnym za grafikę – RSX, który nie radzi sobie tak dobrze z wyświetlaniem obrazu jak jego odpowiednik użyty w Xboksie 360 oraz tradycyjnie karty graficzne w komputerach osobistych. Carmack zaznaczył, że pozostałe parametry sprzętowe obu konsol są porównywalne, jednak w przypadku FPS-ów decydujący jest właśnie chipset graficzny.
UAKTUALNIENIE: W nawiązaniu do rewelacji, jakie pojawiły się w sieci na temat dziesięciostronnicowej publikacji dotyczącej Rage, strona internetowa magazynu Edge opublikowała wypowiedź Carmacka. Twierdzi on, że prawdopodobnie problem z wyświetlaniem klatek na PlayStation 3 zostanie w jakiś sposób poprawiony i posiadacze tej konsoli będą mogli cieszyć się tak samo płynną rozgrywką jak właściciele Xboksów 360 czy pecetów. Rage od początku projektowane było jako tytuł działający w 60 klatkach na sekundę i nic w tej kwestii się nie zmieniło.