Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 października 2008, 10:20

autor: Piotr Doroń

Problemy producenta Just Cause 2

Szwedzka firma Avalanche Studios planuje zwolnienie 77 spośród 160 swoich pracowników. Z informacji przedstawionych w rozmowie z redakcją serwisu GameIndustry wynika, że jest to efekt utraty dwóch kontraktów na produkcję gier. W sumie były one warte aż 34 miliony dolarów.

Szwedzka firma Avalanche Studios planuje zwolnienie 77 spośród 160 swoich pracowników. Z informacji przedstawionych w rozmowie z redakcją serwisu GameIndustry wynika, że jest to efekt utraty dwóch kontraktów na produkcję gier. W sumie były one warte aż 34 miliony dolarów.

Pierwszy z utraconych projektów przepadł w lutym bieżącego roku. Nie było to jednak wielkim problemem – pracownicy, który mieli się zająć jego produkcją, zostali przeniesieni do prac nad innymi grami studia, w tym drugą odsłoną cyklu Just Cause (premiera przesunięta na początek 2009 roku) oraz darmową, sieciową pozycją The Hunter, znajdującą się obecnie w fazie otwartej bety. Większym ciosem było wycofanie drugiego kontraktu, do czego doszło w zeszłym tygodniu. Zajmowało się nim 67 osób. W zdecydowanej większości to właśnie oni są pracownikami, których obejmą zwolnienia. Zarząd Avalanche Studios poinformował ich o tym w zeszłym tygodniu. W chwili obecnej szefostwo firmy prowadzi rozmowy ze związkami zawodowymi, przedstawiając im wszystkie powody i warunki zwolnień.

Przyszłe plany Avalanche Studios obejmują dokończenie produkcji Just Cause 2 oraz The Hunter, a także zajęcie się nowym projektem, który znajduje się obecnie w fazie przygotowań do dewelopingu. Powinno to pomóc firmie w odbudowaniu dotychczasowej pozycji oraz formy. Przywrócenie dotychczasowej liczebności studia będzie jednak bardzo trudne. Nie wierzą w to nawet szefowie studia, w tym prezes Christopher Sundberg, który stwierdził nawet, że zarządzanie 160 pracownikami nie było czymś komfortowym. „Zakładaliśmy naszą firmę, ponieważ chcieliśmy tworzyć z pasją gry komputerowe. Nie chcieliśmy prowadzić wielkiego biznesu. Uwielbiam pracować z tymi ludźmi, jednakże nienawidzę sytuacji, gdy zespół rozrasta się do niewyobrażalnych rozmiarów ”.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej