Problemy Inteli 13. i 14. generacji odbijają się na grach. Twórca Intravenous 2 i deweloperzy Black Myth: Wukong ostrzegają
Twórca Intravenous 2 zwrócił uwagę na problemy procesorów Intela 13. i 14. generacji. Jego zdaniem niestabilność chipów wpływa na grę i powoduje crashe bez większego powodu.
Na początku sierpnia Intel zaczął udostępniać pierwsze aktualizacje mikrokodu dla Inteli 13. i 14. generacji. Te jednak, o czym było wiadomo już wcześniej, nie naprawiły już uszkodzonych procesorów. Okazuje się, że wadliwe chipy wpływają negatywnie na wydajność gry Intravenous 2. O fakcie poinformował deweloper gry w komunikacie towarzyszącym aktualizacji 1.0.8.
Wadliwe procesory Intela nie dają o sobie zapomnieć
Problem niestabilnych procesorów Intela wciąż jest aktualny, między innymi za sprawą twórcy Intravenous 2. Autor przekazał, że wciąż rośnie liczba zgłaszanych wadliwych procesorów, a ich działanie wpływa na wydajność gry. Silnik Intravenous 2 ma być wyczulony na niestabilność CPU, co będzie powodować crashe, na które deweloper nie może nic poradzić.
Jeśli ktoś posiada uszkodzony procesor Intela 13. I 14. generacji, ale chce zagrać w Intravenous 2, wtedy twórca gry zaleca skorzystanie z poradników, które pomogą obniżyć taktowanie chipa, a co za tym idzie – ustabilizować jego działanie. Aczkolwiek lepszym wyborem będzie skorzystanie z wydłużonej gwarancji Intela. Zawczasu należy jednak zweryfikować, czy w przypadku laptopa jego producent jasno się określił w sprawie honorowania nowej gwarancji.
Co ciekawe, Intravenous 2 nie jest jedyną grą, w przypadku której twórcy informują o problemach, jakie mogą sprawiać wadliwe procesory Intela. Oświadczenie wydało także studio Game Science, autorzy Black Myth: Wukong. W swoim wpisie przypomniało o jednym z komunikatów, który doprowadził do rozpowszechnienia tematu niestabilności procesorów 13. i 14. generacji od Intela.
Mamy na myśli informację „Out of video memory”, mogącą wyświetlić się w trakcie kompilacji shaderów. Deweloperzy zaproponowali dwa rozwiązania. Jedno z nich sugeruje to, co pisał twórca Intravenous 2, czyli obniżenie taktowania procesora. Drugą opcją jest całkowite pominięcie kompilacji shaderów, ale bez underclockingu nie ma gwarancji stabilnego działania gry, co znowu odsyła nas do skorzystania z gwarancji i wymiany procesora na sprawny egzemplarz.