Premiera Sniper Ghost Warrior Contracts. Recenzje są pozytywne
Na rynku zadebiutowała gra Sniper: Ghost Warrior Contracts. Pierwsze recenzje są pozytywne. Według nich to najlepsza odsłona cyklu.
Doczekaliśmy się wreszcie premiery Sniper: Ghost Warrior Contracts, czyli czwartej odsłony cyklu snajperskich strzelanek firmy CI Games. Gra zadebiutowała już na Xboksie One i PlayStation 4, a wydanie pecetowe zostanie odblokowane na Steamie dzisiaj wieczorem. Na wszystkich trzech platformach sprzętowych produkcja oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Autorzy wypuścili również pierwszą aktualizację. Patch koncentruje się na poprawianiu błędów technicznych, powodujących m.in. zawieszanie się gry czy brak odtwarzania niektórych efektów dźwiękowych. Ulepszono również sztuczną inteligencję oraz system trajektorii wystrzelonych pocisków.
W sieci zdążyło już pojawić się sporo recenzji. Według serwisu OpenCritic gra posiada średnią ocen na poziomie 73%. Poniżej podajemy przykładowe noty:
- IGN Italy - 8.2 / 10
- Saving Content - 4 / 5 stars
- Critical Hit - 7.5 / 10
- GameGrin - 7.5 / 10.
- Nexus - 7.5 / 10
- GameSpew - R- 7 / 10
- Hobby Consolas Spanish - 70 / 100
- PC Invasion - 7 / 10
- IGN Spain - 6.8 / 10
Wynik 73% nie przyprawia o zawrót głowy, ale jest sporym sukcesem autorów. Poprzednia część serii, czyli Sniper: Ghost Warrior 3, uzyskała bowiem jedynie 53%.
Z recenzji wyłania się obraz najlepszej odsłony cyklu, która przywraca serię na właściwe tory po rozczarowującej trzeciej części. Sniper: Ghost Warrior Contracts chwalone jest za dopracowaną mechanikę snajperską i ciekawe misje. Redaktorom spodobał się również system kontraktów.
Krytykowane jest głównie niedopracowanie techniczne oraz stosunkowo krótka kampania. To drugie jest jednak częściowo minimalizowane przez dużą nieliniowość zleceń i obecność wyzwań opcjonalnych, przez co misje można przechodzić wielokrotnie bez uczucia znużenia. Ponadto widoczny jest ograniczony budżet projektu, choć wielu recenzentów podkreśla, że autorzy dobrze go wykorzystali, zamiast próbować konkurować z superprodukcjami, co było jednym z głównych powodów porażki Sniper: Ghost Warrior 3.