Premiera pierwszego dodatku do Aion już za dwa miesiące
Firma NCSoft ogłosiła datę premiery pierwszego dodatku do wydawanego przez nią popularnego MMO zatytułowanego Aion. Rozszerzenie Assault on Balaurea zadebiutuje na rynku już we wrześniu.
Firma NCSoft ogłosiła datę premiery pierwszego dodatku do wydawanego przez nią popularnego MMO zatytułowanego Aion. Rozszerzenie Assault on Balaurea zadebiutuje na rynku już we wrześniu.
Dodatek będzie rozpowszechniany dwiema metodami. Wersja dystrybuowana cyfrowo ma być całkiem darmowa i ukaże się 7 września. Jednocześnie dla bardziej oddanych fanów przygotowano również płatne wydanie pudełkowe, które dodatkowo umożliwi graczom korzystanie z wytresowanych zwierzaków, przygotowanych wyłącznie na potrzeby tej wersji. Nie ujawniono jeszcze ceny tej edycji, wiadomo natomiast, że ukaże się ona 7 września na rynku amerykańskim, a do Europy zawita trzy dni później.
Assault on Balaurea otworzy nowy rozdział w historii Aion. Gracze będą mogli wreszcie przeprowadzić atak na tereny Balaur’ów, zamiast jedynie próbować zatrzymać ich inwazję. Ulepszony i rozbudowany zostanie praktycznie każdy element gry, w tym instancje, bronie oraz magiczne przedmioty. Wprowadzona zostanie nowa mechanika lotu oraz możliwość korzystania z pomocy zwierzęcych towarzyszy, a limit rozwoju postaci zostanie podniesiony do poziomu czterdziestego.
NCSoft nie szczędzi środków i starań, by utrzymać zainteresowanie graczy swoją produkcją. Zaraz po premierze obiecano, że Aion będzie otrzymywać jedną potężną aktualizację rocznie. Twórcy wyraźnie zwierają szeregi przed premierą konkurencyjnego TERA: The Exiled Realm of Arborea autorstwa Bluehole Studios. Smaczku całej rywalizacji dodaje fakt, że TERA powstała na bazie kodu Lineage 3, który pracownicy NCSoft najzwyczajniej w świecie ukradli przed założeniem własnego studia. Cała sprawa skończyła się wyrokami skazującymi i sporymi odszkodowaniami, jednak sąd nie zabronił Bluehole wydania gry.
Aion zadebiutował w Korei Południowej pod koniec listopada 2008 r. Gracze europejscy i amerykańscy na premierę we własnych krajach musieli natomiast czekać do września zeszłego roku. W ciągu miesiąca na tych dwóch ostatnich rynkach rozeszło się prawie milion egzemplarzy tej gry. Jej popularność znalazła przełożenie na wyniki samego NCSoft. W 2009 r. firma zwiększyła przychody o 83% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a głównym źródłem tego sukcesu był właśnie Aion. Tytuł ten przyniósł koreańskiemu wydawcy aż 217 mln dolarów.