Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2014, 15:02

autor: Adrian Werner

Premiera moda S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha

Po sześciu latach prac ukazała się pierwsza kompletna wersja S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha, czyli projektu odtwarzającego pierwotny kształt gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Po długich latach oczekiwania doczekaliśmy się wreszcie premiery pierwszej pełnej wersji projektu S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha, czyli modyfikacji gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, której celem jest odtworzenie tego, co oryginalni deweloperzy wycieli w trakcie procesu produkcyjnego. To olbrzymi mod i wszystkie pliki potrzebne do jego zainstalowania ważą ponad 6 GB i liczba ta daje dobre pojęcie o skali ambicji całego przedsięwzięcia. Premiera była zresztą bardzo wyczekiwana i z tego powodu wczoraj padła oficjalna strona, uniemożliwiając pobranie moda. Obecnie sytuacja uległa lekkiej poprawie, choć wciąż mogą pojawiać się spore problemy z pobieraniem danych. Dlatego zamiast tego polecamy skorzystanie z mirrora na serwisie ModDB.

Warto przy okazji uprzedzić, że udostępniona przez autorów wersja S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha nie jest ostateczna. Projekt zawiera praktycznie całą planowaną zawartość, ale jednocześnie wiele elementów zostanie w przyszłości jeszcze poprawionych. Co ciekawe, mod jest całkowicie samodzielną produkcją i do działania nie wymaga posiadania pierwszej części cyklu S.T.A.L.K.E.R. Tym samym w praktyce otrzymujemy więc w pełni darmową grę o wysokiej jakości.

  1. S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha – strona oficjalna projektu
  2. S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha – pobierz z serwisu www.gry-online.pl

Premiera moda S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha - ilustracja #1

Cykl produkcyjny S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla był bardzo wyboisty i projekt kilkukrotnie mocno zmieniał swój kształt. W 2002 roku studio GSC Game World wypuściło masę informacji oraz materiałów graficznych, ale wiele z pokazanych wtedy elementów ostatecznie nie znalazło się w pełnej wersji gry. Zamiast tego trzy lata później podjęto decyzję o gruntownym przerobieniu produkcji. Zwłaszcza duże zmiany zaszły w mapie świata - niektóre lokacje stały się mniejsze lub uległy znacznemu uproszczeniu, a inne kompletnie usunięto.

Gotowa gra okazała się wyśmienitą produkcją, ale wielu fanów zastanawiało się, jak prezentowała się pierwotna wersja. Spośród nich najbardziej zdeterminowana grupa zebrała się pod nazwą dez0wave i rozpoczęła prace mające na celu przywrócenie produkcji do kształtu sprzed 2005 roku. Oparli się na wypuszczonych materiałach oraz udostępnionej przez studio GSC Game World wczesnej wersji gry pochodzącej z 2004.

Największą atrakcją S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha jest praktycznie zupełnie nowa mapa świata. Ulepszono także silnik fizyczny, wprowadzono dodatkowe uzbrojenie i frakcję Sin, w skład której wchodzą Mroczni Stalkerzy. Ponadto poruszanie się po sporych lokacjach ułatwia możliwość pokierowana samochodami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej