Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lutego 2005, 08:51

Premiera Guild Wars pod koniec kwietnia

Znamy już dokładną datę premiery Guild Wars – gry MMORPG stworzonej przez firmy ArenaNet i NCSoft. Według najnowszych zapowiedzi, program trafi na półki sklepowe 28 kwietnia bieżącego roku.

Znamy już dokładną datę premiery Guild Wars – gry MMORPG stworzonej przez firmy ArenaNet i NCSoft. Według najnowszych zapowiedzi, program trafi na półki sklepowe 28 kwietnia bieżącego roku. Specjalny bonus czeka na tych użytkowników, którzy zamówili Guild Wars w przedsprzedaży. 27 kwietnia otrzymają oni specjalny kod, który pozwoli im włączyć się do rozgrywki dzień wcześniej, a także umożliwi skorzystanie ze słynnych „Beta Weekend Events”, które odbędą się kolejno: od 18 do 20 lutego, od 18 do 20 marca i od 15 do 17 kwietnia.

Guild Wars to w gra zaliczana do gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki setek graczy za pośrednictwem globalnej sieci Internet. Tworzy ją firma ArenaNet – założona w roku 2000 przez ludzi, którzy stworzyli takie słynne tytuły jak Warcraft, StarCraft i Diablo oraz przyczynili się do powstania sieciowego serwisu Battle.net. Różni się ona od typowego przedstawiciela gatunku MMORPG tym, że autorzy zrezygnowali z takich elementów jak wielogodzinne (a nawet wielotygodniowe) zabijanie sterowanych przez komputer potworów, by rozwinąć swą postać czy zabierające dużo czasu podróże po świecie, by dotrzeć do jakiegoś zapomnianego przez boga miejsca. Zamiast tego dostajemy przeróżne misje, z głównymi i ukrytymi zadaniami do wykonania oraz mnóstwem możliwości i strategii, które możemy przeprowadzić. Rozpoczynamy grę w tym miejscu krainy, w którym chcemy (np. wybór danego miasta na mapie sytuacyjnej), przyłączamy się do grupy graczy (lub też nie, jeżeli wolimy grać sami) i rozpoczynamy dynamiczną, nie nużącą rozgrywkę.

Więcej informacji na temat Guild Wars znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej