autor: Łukasz Szliselman
Guild Wars będzie żył wiecznie
Studio ArenaNet chce w dalszym ciągu podtrzymywać serwery Guild Wars. Społeczność wokół „jedynki” nadal jest prężna, a twórcy starają się zautomatyzować nadzór nad grą i tym samym obdarować ją życiem wiecznym.
- ArenaNet nie planuje zamknięcia serwerów gry
- Utrzymywanie produkcji przy życiu wymaga niewielkiego nakładu pracy, a wkrótce może zostać całkiem zautomatyzowane
- Nie powstanie nowa zawartość dla Guild Wars
- Lwia część pracy studia związana jest z rozwojem „dwójki”
Jeśli jesteś wieloletnim, oddanym fanem Guild Wars lub dopiero zaczynasz zabawę z MMORPG-iem studia ArenaNet, nie musisz się obawiać o losy produkcji. Mimo tego, że gra została wydana w 2005 roku, a Guild Wars 2 bawi graczy już niemal rok, twórcy nie zamierzają zamykać serwerów „jedynki”. Na łamach serwisu Eurogamer Mike Zadorojny z ArenaNet zapewnia, że gra wciąż cieszy się popularnością, zatem nie ma powodów, by przestać utrzymywać ją przy życiu. Zadorojny zdradził:
Gra [Guild Wars] okazała się na tyle wydajna, że w porównaniu z Guild Wars 2 wykorzystuje tylko mały ułamek mocy obliczeniowej serwerów, jakie musimy utrzymywać na potrzeby „dwójki”. Samo podtrzymywanie jej przy życiu to nic w porównaniu z tym, co robimy dla GW2.
Nie znaczy to jednak, że należy się spodziewać nowej zawartości dla Guild Wars. Obsługujący ten tytuł zespół jest niewielki i zajmuje się nadzorowaniem sprawnego działania gry, a nie tworzeniem świeżych elementów. Ponadto ArenaNet stara się zautomatyzować ten proces tak, by gra mogła istnieć wiecznie, bez udziału ludzkiej ręki.
Natomiast poszukiwaczy nowości twórcy odsyłają do Guild Wars 2. To właśnie ten tytuł jest obecnie oczkiem w głowie ArenaNet. Niedawno przedstawiciele studia przyznali, że choć nie planują płatnych dodatków do gry, cały czas są zajęci produkcją świeżej zawartości wypuszczanej w ramach regularnych aktualizacji. Ma ona budować tzw. Żyjącą Opowieść, czyli serie wydarzeń na stałe zmieniających świat i nieustannie oferujących graczom nowe przygody.
Guild Wars to jedna z najważniejszych gier MMO w historii. Tytuł wydano w 2005 roku, a co ciekawe, stworzył go zaledwie pięcioosobowy zespół. Produkcja wyróżniała się tym, że do zabawy nie trzeba było opłacać comiesięcznego abonamentu – wystarczył jednorazowy zakup, by cieszyć się rozgrywką do woli. W latach 2006-2007 pojawiły się trzy płatne rozszerzenia – Factions, Nightfall i Eye of the North. Według sprawozdań z 2009 roku, łącznie rozeszło się ponad 6 milionów kopii gry i dodatków do niej.