autor: Marcin Skierski
Premiera gry Minecraft w wersji na Xboksa 360
Jedna z najbardziej popularnych gier niezależnych ostatnich lat jest dostępna także na Xboksie 360. W usłudze Xbox Live zadebiutował dzisiaj Minecraft w cenie 1600 punktów Microsoftu.
Dzisiaj w usłudze Xbox Live Arcade oficjalnie zadebiutowała bestselerowa gra Minecraft w wersji na Xboksa 360. Dotychczas produkcja studia Mojang była znana posiadaczom pecetów i urządzeń mobilnych. Konsolowa edycja doczekała się kilku usprawnień w stosunku do pierwowzoru.
Minecraft jest ostatnią grą oferowaną w ramach akcji Arcade NEXT, w której co tydzień otrzymywaliśmy premiery długo oczekiwanych tytułów na Xboksa 360. Minecraft został wyceniony na poziomie 1600 punktów Microsoftu. Jest to dość wysoka cena w porównaniu do innych produkcji dostępnych na Xbox Live, ale mniej więcej odpowiadająca wartości pecetowej wersji. Przed zakupem możecie przetestować wersję demonstracyjną.
Minecraft w wersji na Xboksa 360 zbiera bardzo dobre opinie, więc długo oczekiwany port najwyraźniej udał się pracownikom studia Mojang. Według danych zgromadzonych przez portal GameRankings, średnia ocen najbardziej popularnych serwisów branżowych wynosi obecnie niemal 85%. Dla porównania, pecetowa edycja może się pochwalić wynikiem na poziomie prawie 93%.
Konsolowa edycja doczekała się kilku usprawnień w stosunku do komputerowego pierwowzoru. Najciekawszym z nich wydaje się być możliwość wspólnej zabawy na podzielonym ekranie nawet dla czterech graczy. Oczywiście dostępny jest również sieciowy multiplayer – w tym przypadku dla maksymalnie ośmiu osób.
Jedną z ważniejszym zmian jest także obecność gotowych przepisów na poszczególne przedmioty – gracz nie musi już zapamiętywać sposobów craftowania różnych rzeczy. Teraz wystarczy samemu wybrać pożądany przedmiot (broń, narzędzie, czy cokolwiek innego), a system sam wygeneruje potrzebny przepis i sprawdzi, czy posiadamy odpowiednią liczbę składników.
Minecraft to prawdziwy fenomen i jedna z najbardziej popularnych gier niezależnych ostatnich lat. Produkt osiągnął wielki sukces mimo archaicznej oprawy graficznej – do tej pory sprzedano ponad 5,8 mln egzemplarzy pecetowej wersji. W dużym stopniu pomogła w tym duża dowolność w kreowaniu wirtualnego uniwersum przez graczy. Zostajemy wrzuceni do losowo wygenerowanego świata zbudowanego z prostych sześcianów i możemy tak naprawdę zrobić wszystko, co nam się podoba.