Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2020, 09:33

autor: Adrian Werner

Premiera Desperados 3

Na rynku zadebiutowała gra Desperados 3, czyli najnowsza odsłona cyklu wzorowanego na serii Commandos. Za projekt odpowiada znane z Shadow Tactics: Blades of the Shogun studio Mimimi Games.

Premiera Desperados 3 - ilustracja #1
Powrót serii okazał się bardzo udany.

Nadszedł dzień premiery Desperados III, czyli kontynuacji cyklu westernowych gier taktycznych zainspirowanych serią Commandos. Produkcja zadebiutowała już na PlayStation 4, wersje na Xboksa One oraz PC (na Steamie) odblokowane zostaną dzisiaj popołudniu. Na wszystkich tych platformach sprzętowych projekt oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

Fani tej kategorii strategii czekali na Desperados III z wytęsknieniem, głównie z powodu zespołu odpowiedzialnego za ten projekt. Grę opracowało bowiem niemieckie studio Mimimi Games, którego poprzednim dziełem było Shadow Tactics: Blades of the Shogun, czyli najlepsza produkcja w stylu Commandos od ładnych kilkunastu lat.

Oczekiwania względem Desperados III były więc ogromne, ale autorom udało się je spełnić. Gra zbiera bardzo dobre recenzje. Według serwisu Metacritic wersja pecetowa może pochwalić się średnią ocen na poziomie 86%. W przypadku wydania na PS4 jest to 83%, a na XONE – 84%. Jeszcze większy entuzjazm produkcja wzbudziła u naszego redaktora, który wystawił jej notę 9.0/10.

Gra chwalona jest za wyśmienite wykonanie, pomysłowe i zróżnicowane misje oraz dopracowaną rozgrywkę, która zapewnia dużo swobody podczas wyboru metod realizowania zadań. Krytyka ogranicza się głównie do czasem szwankującej koordynacji między postaciami sterowanymi przez sztuczną inteligencję.

Jeśli rozważacie zakup wersji pecetowej Desperados III to warto wpierw sprawdzić udostępnione w zeszłym miesiącu demo gry. Niestety, takiej opcji nie przewidziano dla edycji konsolowych produkcji.

  1. Recenzja gry Desperados 3 – strzał w dziewiątkę!
  2. Desperados 3 – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej