Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 maja 2005, 09:55

autor: Radosław Grabowski

Poznajmy bliżej Alana Wake'a - "brata" Maxa Payne'a

Targi E3 2005 dostarczyły nam większej ilości danych, dotyczących projektu Alan Wake, ujawnionego dokładnie dwa tygodnie temu przez ojców marki Max Payne. Całość tworzona jest w myśl konwencji psychologicznego thrillera akcji, a developerzy z firmy Remedy Entertainment wyraźnie inspirują się kultowym serialem telewizyjnym Davida Lyncha i Marka Frosta o nazwie Twin Peaks (Miasteczko Twin Peaks).

Targi E3 2005 dostarczyły nam większej ilości danych, dotyczących projektu Alan Wake, ujawnionego dokładnie dwa tygodnie temu przez ojców marki Max Payne. Całość tworzona jest w myśl konwencji psychologicznego thrillera akcji, a developerzy z firmy Remedy Entertainment wyraźnie inspirują się kultowym serialem telewizyjnym Davida Lyncha i Marka Frosta o nazwie Twin Peaks (Miasteczko Twin Peaks).

Tytułowa postać niniejszej gry ma być autorem poczytnych horrorów, ale załamie się po tajemniczym zniknięciu swojej narzeczonej. Bliskiemu obłąkania pisarzowi pomoże lekarz, kierując go do szpitala w pozornie spokojnej miejscowości Pride Falls w amerykańskim stanie Washington. W trakcie psychicznej rekonwalescencji Alan pozna jednak kobietę, stanowiącą niemalże lustrzane odbicie zaginionej ukochanej. Wówczas bohater ponownie doświadczy nocnych koszmarów, ale tym razem nie we śnie, lecz na jawie.

Poznajmy bliżej Alana Wake'a - 'brata' Maxa Payne'a - ilustracja #1

Zabawa będzie polegać generalnie na poruszaniu się po wspomnianym miasteczku i jego okolicach. Te ostatnie mają być cokolwiek interesujące, gdyż odwiedzimy m.in. latarnię nad jeziorem i przedrzemy się przez gęsty las w górach. Przemieścimy się zarówno piechotą, jak i za kierownicą wysłużonego samochodu kombi. Przy okazji zaobserwujemy wyjątkowo realistyczne efekty pogodowe oraz płynny cykl zmiany pór doby. Nocą trzeba będzie szczególnie uważać, ponieważ właśnie wtedy zmaterializują się przeróżne upiorne zjawiska. Przyda się zatem dostępna broń palna, chociaż najskuteczniejszy środek zaradczy stanowić ma źródło światła (np. włączona latarka).

Poznajmy bliżej Alana Wake'a - 'brata' Maxa Payne'a - ilustracja #2

Nietuzinkowy charakter gry, zatytułowanej Alan Wake, znakomicie podkreśli dopracowana oprawa wizualna. Trójwymiarowy świat zaprezentuje się bardzo sugestywnie, a nastrojowe efekty dźwiękowe i podkłady muzyczne wystąpią w roli dodatkowego atutu. Warto także będzie zwrócić uwagę na wysokiej jakości algorytmy fizyczne, doskonale widoczne chociażby w momencie schodzenia kamiennej lawiny po górskim zboczu (pędzące głazy, łamiące się pnie drzew etc.).

Poznajmy bliżej Alana Wake'a - 'brata' Maxa Payne'a - ilustracja #3

Komercyjna premiera pełnej wersji omawianego produktu powinna nastąpić w przyszłym roku. Grono docelowych platform sprzętowych obejmuje komputery osobiste klasy PC oraz konsole Sony PlayStation 3 i Microsoft Xbox 360.