Poznajcie Pax Nova – kosmiczną strategię 4X od twórców Dawn of Andromeda
Autorzy gry Dawn of Andromeda pracują nad kosmiczną strategią turową typu 4X. Mowa o grze Pax Nova, której wydaniem na komputerach osobistych zajmie się firma Iceberg Interactive. Tytuł jeszcze w tym roku trafi do steamowego Wczesnego dostępu.
Firma Iceberg Interactive ogłosiła, że jej nakładem na komputerach osobistych pojawi się Pax Nova – kosmiczna strategia turowa typu 4X, opracowana przez studio Grey Wolf Entertainment (autorów wydanego w 2017 roku Dawn of Andromeda). Tytuł trafi do steamowego Wczesnego dostępu w grudniu 2018 roku. Poniżej znajdziecie jego pierwszy zwiastun oraz garść konkretów na temat jego zawartości.
Akcja gry będzie się toczyć w przyszłości, kiedy to w wyniku zanieczyszczenia środowiska i nieustających wojen Ziemia stanie się coraz bardziej niezdatną do zamieszkania planetą. Ludzkość postanowi odpowiedzieć na zaproszenie z rubieży kosmosu i znaleźć dla siebie nowy dom na planecie Eos, wkraczając w nową erę zwaną „Pax Nova”.
W trakcie rozgrywki przejmiemy kontrolę nad jedną z piętnastu frakcji funkcjonujących w obrębie trzech ras, z których każdą ma się grać nieco inaczej. Poza tym będziemy eksplorować kolejne układy planetarne i stawiać czoła czyhającym tam na nas zagrożeniom – mowa o skonfliktowanych z nami ugrupowaniach, kosmicznych piratach oraz potworach żyjących w przestrzeni międzygwiezdnej.
Jak można zobaczyć na powyższym zwiastunie, zmagania będą się toczyć zarówno w kosmosie, jak i na generowanych proceduralnie powierzchniach globów. Każdy z nich będzie posiadał własny biom, odrębne wyzwania, sekrety czekające na odkrycie oraz mieszkańców, z którymi nawiążemy mniej lub bardziej przyjazne relacje. Warto bowiem odnotować, że dużą rolę w Pax Nova odegra dyplomacja. Swoje wpływy zwiększymy nie tylko na drodze podboju (bitwy stoczymy zarówno na powierzchni planet, jak i w kosmicznej próżni), lecz również utrzymując pozytywne stosunki z innymi ugrupowaniami i rasami.
Dopełnieniem tego wszystkiego mają być bogate możliwości modyfikacji poszczególnych jednostek i statków oraz rozbudowane drzewa technologiczne, które podobnie jak powierzchnie planet, będą generowane proceduralnie.