Poziomy mistrzowskie powrócą w Diablo 4; nowe informacje o grze
Blizzard opublikował kolejny Piekielny Kwartalnik dotyczący Diablo 4. Dzięki temu dowiedzieliśmy się więcej na temat systemów występujących w grze, a także jej grafiki.
- Pojawił się kolejny Piekielny Kwartalnik dotyczący Diablo 4.
- Zdradza on sporo szczegółów na temat nowych systemów gry.
- Twórcy pochwalili się także efektami wizualnymi.
Kilka dni temu osoby związane z Blizzard Entertainment zdradziły, że jeszcze przed końcem roku otrzymamy nowe informacje na temat Diablo 4. Nie musieliśmy długo czekać, ponieważ wczoraj w sieci pojawił się nowy Piekielny Kwartalnik. Dzięki temu poznaliśmy wiele ciekawych szczegółów dotyczących nadchodzącego hack’n’slasha.
Legendarne przedmioty i umiejętności
Wiemy, że do gry powrócą afiksy z premiami do umiejętności. Skille będziemy mogli wzmacniać także używanymi przedmiotami. Ponadto posiadanie itema poprawiającego statystyki umiejętności, jaką jeszcze nie dysponujemy, pozwoli nam użyć jej bez konieczności wcześniejszego odblokowywania. Dzięki temu przetestujemy ją, zanim zainwestujemy nasze cenne punkty.
To niejedyna informacja dotycząca przedmiotów występujących w grze. W Kwartalniku zdradzono też, że legendarne umiejętności będą występować w różnych konfiguracjach z legendarnymi itemami. Chcąc skorzystać z jakiegoś specjalnego skilla, nie będziemy więc skazani na polowanie na jeden typ przedmiotów. Ponadto legendarne umiejętności przeniesiemy na inne elementy ekwipunku za pośrednictwem Okultysty.
Skupienie się w tak dużym stopniu na systemach związanych z przedmiotami może niepokoić niektórych graczy. W przeszłości narzekano bowiem, że siła postaci pochodzi w dużej mierze z noszonych przez nią itemów, a nie wynika z samych umiejętności. Twórcy zapewnili jednak, że tym razem zamierzają lepiej zbalansować ten aspekt rozgrywki. Odpowiednie awansowanie bohatera ma być równie ważne, co kolekcjonowanie ekwipunku.
Powrót poziomów mistrzowskich
Blizzard zapowiedział również, że w nadchodzącym Diablo 4 powrócą znane z „trójki” poziomy mistrzowskie. Oczywiście zostaną one udoskonalone w stosunku do systemu znanego z poprzedniczki. Tablica poziomów mistrzowskich zostanie odblokowana dla każdej klasy na poziomie 5.0 i pozwoli na stopniowy rozwój mocy postaci. Gracze dostosują otrzymywane premie do własnych potrzeb.
W ręce fanów oddany zostanie zatem system umożliwiający tworzenie spersonalizowanych zestawów bonusów. Ma on być bardzo elastyczny i łatwy w modyfikacji. Zostanie przy tym oparty o zasady rozbudowy swoistego drzewka, które rozwijamy, wybierając jego kolejne segmenty. Cały system jest jednak dość trudny do opisania. Znacznie bardziej wyczerpujące przedstawienie zasad jego funkcjonowania znajdziecie w oryginalnym poście.
Efekty wizualne
W Piekielnym Kwartalniku poruszono również temat efektów wizualnych, jakie znajdą się w grze. Daniel Briggs, czyli kierownik działu zajmującego się tym aspektem produkcji, zdradził, że najważniejszą kwestią jest ich przejrzystość. Efekty widoczne na ekranie mają być atrakcyjne i imponujące, lecz nie mogą sprawiać, że gracz zagubi się w wirze walki. Twórcy intensywnie pracują więc nad zrównoważeniem pierwszo-, drugo- i trzeciorzędnych bodźców wizualnych.
Po tym wstępie Briggs przeszedł do szczegółów. Efekty wizualne związane z umiejętnościami mają być zależne od ruchów postaci. Poszczególne skille będą bowiem animowane w połączeniu z bohaterem. W poprzednich odsłonach gry poruszały się niezależnie, przez co przykładowo umiejętność Tornado nie obracała się w synchronizacji z barbarzyńcą. Ataki wyprowadzane przez postać mają także być bardziej precyzyjne. Przykładowo, jeśli trafimy wroga w kolano, to właśnie z tej części ciała potwora poleje się krew.
Twórcy pochwalili się również nowym systemem oświetlenia, który ma poprawić walory wizualne otoczenia. Poprzez shadery autorzy podejdą w dość specyficzny sposób do realizmu. Grafika ma być bowiem przede wszystkim atrakcyjna. Czasami więc światło funkcjonować będzie w realistyczny sposób (np. w ciemnych i nastrojowych lokacjach), a czasami deweloperzy nagną rzeczywistość w imię wrażeń wizualnych (np. podbijając barwę ogniska w mocno oświetlonej lokacji).
W Piekielnym Kwartalniku poruszono także temat wielu innych efektów. Deweloperzy pochwalili się, z jaką pieczołowitością zaprojektowano elementy ekwipunku oraz wizualne reprezentacje ich cech. Zwrócono także uwagę na system renderingu, dzięki któremu starcia mają być o wiele bardziej krwiste. Każdy pokonany przeciwnik pozostawiać będzie po sobie spore ilości posoki, a ponadto posiada własną strukturę szkieletową i mięśniową, którą oczywiście będziecie mogli widowiskowo naruszyć.
Jeszcze więcej dogłębnych opisów wspomnianych elementów znajdziecie w oryginalnym poście. Na kolejne informacje na temat Diablo 4 przyjdzie nam zaś poczekać kilka miesięcy.