Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2022, 12:09

Powstaje realistyczny shooter w stylu ArmA i Ghost Recon

Powstaje nowa gra dla fanów starych odsłon Ghost Recon bądź Army. Direct Contact to taktyczny FPS stawiający na maksymalny realizm.

W SKRÓCIE:
  • Niezależny deweloper pracuje nad grą dla fanów hardkorowych taktycznych strzelanek.
  • Direct Contact ma powstawić na możliwie jak najbardziej realistyczny gameplay.
  • Gra posiadać będzie tryb dla jednego gracza, co-op oraz multiplayer.

Fani hardkorowych FPS-ów nie dostają w dzisiejszych czasach zbyt wielu tytułów trafiających w ich gust. Kultowe taktyczne strzelanki pokroju Ghost Recon stały się bardziej casualowe i mniej wymagające.

Na szczęście nadal powstają mniejsze, niezależne tytuły, które tworzone są z myślą o fanach taktycznego strzelania. Jedną z tego typu produkcji jest nadchodzący Direct Contact.

Realizm przede wszystkim

Twórca Direct Contact nie kryje, że jego gra adresowana jest do wąskiego grona fanów gatunku. Nie zamierza więc iść na żadne kompromisy.

Gra ma zaoferować możliwie jak najbardziej realistyczne doświadczenie. Zanim ruszycie do walki, będziecie więc musieli opracować szczegółowy plan działania.

Nie wystarczy przy tym wybrać odpowiednich dodatków do broni. Będziemy dogłębnie analizować chociażby mapę, bez której znajomości daleko się nie zajdzie.

W trakcie wykonywania misji wiele rzeczy będzie mogło pójść nie tak ze względu na niespodziewane sytuacje. W Direct Contact śmiertelnym zagrożeniem mogą być nawet rykoszety, które zaskoczą niejednego gracza.

Gra dostarczy zróżnicowane doświadczenie

Pod względem gameplaya Direct Contact zaoferuje graczom wiele różnorodnych scenariuszy. W grze weźmiecie udział m.in. w złożonych operacjach wojskowych na dużych mapach rodem z serii Arma.

Fani skromniejszych potyczek będą zaś mogli zaangażować się w małe, ale wyjątkowo intensywne operacje, przywodzące na myśl starsze odsłony Rainbow Six. Wyzwaniem będzie w nich opanowanie budynków pełnych pułapek i ukrywających się przeciwników.

Scenariusze będziecie mogli rozgrywać zarówno samemu, jak i współpracując ze znajomymi. Fani rywalizacji z żywymi przeciwnikami będą zaś mogli zaangażować się w sieciowe mecze PvP.

Gra posiadać będzie także kampanię dla jednego gracza, która może okazać się dobrym wstępem do o wiele bardziej wymagających rozgrywek multiplayer.

Grosz do grosza

Za produkcję gry odpowiada Erling David, który spędził przy niej już rok. Jest niezależnym twórcą, więc jednym z największych wyzwań, jakie przed nim stoją, jest finansowanie prac nad tytułem. Jeśli jesteście zainteresowani projektem, to możecie wesprzeć autora na Patreonie. Znajdziecie tam wiele opcji wpłat, oferujących rozmaite bonusy.

Powstaje realistyczny shooter w stylu ArmA i Ghost Recon - ilustracja #1
Źródło: Direct Contact | Erling David

Deweloper podzielił się także wymaganiami sprzętowymi Direct Contact.

Direct Contact – minimalne wymagania sprzętowe na PC

  1. System operacyjny: Windows 7, 8, 10 lub 11
  2. Procesor: Intel i5-4440 lub AMD FX-6300
  3. Pamięć: 8 GB RAM
  4. Karta graficzna: GTX 960 4GB / AMD R7 370 4GB
  5. Dysk: 30 GB wolnego miejsca

Direct Contact – zalecane wymagania sprzętowe na PC

  1. System operacyjny: Windows 7, 8, 10 or 11
  2. Procesor: Intel i5-7500 lub AMD R5 1600
  3. Pamięć: 16 GB RAM
  4. Karta graficzna: GTX 1060 6 GB
  5. Dysk: 30 GB wolnego miejsca

Na razie gra znajduje się na wczesnym etapie produkcji. Na jej premierę prawdopodobnie więc jeszcze poczekamy. Postępy prac możecie śledzić na oficjalnym kanale tytułu na YouTubie.

  1. Direct Contact – oficjalna strona

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej