Powstają dwie kontynuacje przygodówki grozy The Lost Crown: A Ghosthunting Adventure
Mamy dobre wieści dla fanów interaktywnego horroru. Firma Iceberg Interactive ogłosiła, że wyda dwie kontynuacje udanej przygodówki The Lost Crown: A Ghosthunting Adventure zaprojektowanej przez Jonathana Boakesa. Gry zatytułowane zostaną The Last Crown: Haunting of Hallowed Isle i The First Crown.
Wydana cztery lata temu gra The Lost Crown: A Ghosthunting Adventure okazała się udaną przygodówką i zaskarbiła sobie sympatię wielu miłośników horroru. Teraz jej autor, czyli Jonathan Boakes, ujawnił, że podpisał z umowę firmą Iceberg Interactive, w ramach której na pecety wydane zostaną dwie kontynuacje tej produkcji.
Pierwsza z nich zatytułowana została The Last Crown: Haunting of Hallowed Isle i ukaże się w przyszłym roku. Opowie ona o kolejnym śledztwie Nigela Danversa i Lucy Reubans, czyli znanych z poprzedniej części badaczy zjawisk nadprzyrodzonych. Prowadząc nowe dochodzenie duet uda się na tytułową wyspę, zlokalizowaną niedaleko nadbrzeżnego miasta Saxton. Bohaterowie szybko odkryją, że miejsce to jest nawiedzane przez stare duchy, które zazdrośnie strzegą swoich tajemnic. Nigel i Lucy będą musieli wykorzystać wszystkie swoje umiejętności, aby odkryć prawdę o zjawach zamieszkujących Hallowed Isle.
Podobnie jak część pierwsza, gra będzie klasyczną przygodówką z interfejsem point-n-click. Zabawa polegać ma więc głównie na dokładnym zwiedzaniu lokacji, prowadzeniu rozmów i rozwiązywaniu zagadek. Autorzy obiecują ciekawe i logiczne łamigłówki, podczas których często wykorzystamy specjalistyczny sprzęt współczesnych łowców duchów, taki jak m.in. detektor pola EMF czy rejestrator dźwięków EVP, służący do nagrywania głosów zmarłych.
Natomiast trzecią częścią serii będzie The First Crown. Niestety, nie podano żadnych konkretów na temat tego projektu, ani nie zdradzono na kiedy zaplanowano jego premierę.
Ojcem zapoczątkowanej przez The Lost Crown: A Ghosthunting Adventure serii jest Jonathan Boakes. Ten niezależny twórca wywarł istotny wpływ na współczesne pecetowe przygodówki. Jego pierwsza komercyjna gra, czyli Dark Fall: The Journal, była dla gatunku przełomem, który pokazał, że pojedyncza osoba może stworzyć dobrej jakości interaktywny horror.
Produkcje Jonathana Boakesa stały się inspiracją dla wielu innych zespołów. Wyraźny wpływ serii Dark Fall widać w takich tytułach jak Scratches, Rhiannon: Curse of the Four Branches, Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder, Delaware St. John Volume 1: The Curse of Midnight Manor czy Barrow Hill: Klątwa Kamiennego Kręgu.