autor: Krzysztof Bartnik
Powrót do przeszłości, czyli RTS w dwóch wymiarach
Duet wydawniczy Cypron Studios - Crystal Interactive postanowił przypomnieć światu o istnieniu dwuwymiarowych strategii czasu rzeczywistego, w których bardziej od taktyki liczyła się liczba jednostek i ich siła ognia. W Sieci ukazało się bowiem grywalne demo gry wydanej w odległym, 2001 roku, tj. State of War: Warmonger.
Duet wydawniczy Cypron Studios - Crystal Interactive postanowił przypomnieć światu o istnieniu dwuwymiarowych strategii czasu rzeczywistego, w których bardziej od taktyki liczyła się liczba jednostek i ich siła ognia. W Sieci ukazało się bowiem grywalne demo gry wydanej w odległym, 2001 roku, tj. State of War: Warmonger.
W grze zaimplementowano 16 rozbudowanych scenariuszy do przejścia, z czego 11 przypada na kampanię singleplayer, natomiast 5 pozostałych dotyczy rozgrywki wieloosobowej (sieć lokalna lub Internet). Poszczególne zadania zostały w ciekawy sposób zróżnicowane: na początku jedynie bronimy się przez atakami wroga, później stopniowo przechodzimy do kontrataku, zaś ostatnia misja stanowi zmasowane natarcie z naszej strony (dynamika, konieczność podejmowania szybkich decyzji). Do dyspozycji gracza oddano zarówno jednostki znane z oryginalnej produkcji, jak i zupełnie nowe (piechota, myśliwce, bombowce, wieżyczki obronne, mechy, bomby rogon, etc.). Na uwagę zasługuje również zaawansowany engine graficzny, świetnie przedstawiający wielkie eksplozje, naturalnie wyglądający dym, chmury, flary, czy umożliwiający wyświetlanie animowanych wstawek między poszczególnymi scenariuszami. Więcej informacji znajdziecie w Encyklopedii GRY-OnLine.