Poważne problemy PlayStation 3 [news zaktualizowany]
Od wczorajszego wieczora platforma PlayStation Network przestała funkcjonować poprawnie. Mianowicie, z informacji Sony przedstawionych na łamach Twittera wynika, że użytkownicy starszych modeli PlayStation 3 nie potrafią zalogować się do systemu.
Od wczorajszego wieczora platforma PlayStation Network przestała funkcjonować poprawnie. Mianowicie, z informacji Sony przedstawionych na łamach Twittera wynika, że użytkownicy starszych modeli PlayStation 3 nie potrafią zalogować się do systemu.
W związku z powyższym niemożliwe jest korzystanie z podstawowych funkcji sieciowych konsoli, w tym także toczenie rozgrywki sieciowej, a w niektórych przypadkach, jak choćby Heavy Rain, również zabawy w trybie single player (powodem są Trofea i aktualizacja danych profilowych).
Właściciele modeli Slim – zarówno z dyskiem twardym 120 GB, jak i 250 GB – a także PS3 80 GB CECHLxx takowych problemów jednak nie mają. Obecnie Sony przygląda się sprawie i poszukuje właściwego rozwiązania dla tej sytuacji. Koncern będzie się dzielić nowymi wiadomościami za sprawą Twittera – oficjalne konto SCE znajdziecie pod tym adresem.
UAKTUALNIENIE: Wszystko wskazuje na to, że wina leży po stronie samej konsoli, a nie PlayStation Network. W Internecie pojawiły się sugestie, że przyczyną problemów były najprawdopodobniej trudności z synchronizacją daty (błąd o kodzie 8001050F). Mianowicie, wewnętrzny zegar PS3 przestawił datę na 29 lutego, po czym został poddany zresetowaniu na 1 stycznia 1999 roku. Właśnie miało wpłynąć m.in. na problemy z zalogowaniem się do PSN, grą przez Sieć, a także z dostępem do gier przechowujących informacje o Trofeach na zewnętrznych serwerach. Ciągle czekamy na weryfikację tych informacji ze strony Sony, a także rozwiązanie problemu.
UAKTUALNIENIE #2: Sony Computer Entertainment Europe wystosowało oficjalne oświadczenie w sprawie, potwierdzając w ten sposób, że przyczyną obecnego stanu rzeczy były trudności związane z wewnętrznym zegarem PlayStation 3. Firma wyraża nadzieję, że opisane wyżej problemy uda się rozwiązać w przeciągu kolejnych 24 godzin.
UAKTUALNIENIE #3: Wraz ze zmianą daty na 1 marca problemy teoretycznie ustąpiły. Najprawdopodobniej nie była to jednak zasługa firmy Sony, a właśnie przestawienia wewnętrznego zegara konsoli na 1 marca 2010 roku. Sugerują to sami użytkownicy PlayStation 3, którzy ciągle mają problemy m.in. z dostępem do Trofeów zdobytych tuż przed awarią (część z nich zniknęła, w wielu przypadkach gracze nie mogą także przeprowadzić sieciowej synchronizacji). Firma Sony w dalszym ciągu nie przedstawiła rozwiązania, mogącego wpłynąć na usunięcie błędu i spowodować jego niewystępowanie w przyszłości.