Potrzebował minuty by zniszczyć swoją firmę produkującą komputery dla graczy; teraz słuch po nim zaginął
Noah Katz jest przykładem tego, jak ważny dla funkcjonowania firmy jest odpowiedni marketing w mediach społecznościowych. Prezes Artesian Builds, potrzebował bowiem niecałej minuty, by doprowadzić własną firmę do bankructwa.
Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, jak istotny dla działania firmy jest marketing. Błędne decyzje, dotyczące promocji przedsiębiorstwa, mogą zaważyć na jego przyszłości, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do upadku. Przekonał się o tym Noah Katz, prezes firmy Artesian Builds, który w niecałą minutę zniszczył własne przedsiębiorstwo nieprzemyślanymi działaniami, doprowadzając je do bankructwa.
Błędne decyzje mogą zniszczyć firmę
Artesian Builds to firma pierwotnie zajmująca się produkcją koparek kryptowalut, jednak w 2022 roku zmieniła profil działalności i przestawiła się na wysokiej klasy komputery. Swój biznes wspierała także za pośrednictwem mediów społecznościowych, wykorzystując w tym celu m.in. dawnego Twittera oraz Twitcha, które jak się okazało, stały się również gwoździem do jej trumny.
W marcu 2022 roku, w celach reklamowych, firma zorganizowała konkurs, którego zwycięzca miał otrzymać dobrze wyposażonego peceta oraz zostać ambasadorem marki, promując ją w sieci. Zwyciężczynią została streamerka o pseudonimie kiapiaa, a wręczenie nagrody transmitowano na żywo za pośrednictwem Twitcha. Prezes odmówił jednak przekazania jej komputera, argumentując swoją decyzję niedostateczną popularnością w mediach społecznościowych. Cała transmisja trwała zaledwie 59 sekund i była początkiem końca Artesian Builds.
Zachowanie prezesa wzbudziło ogromne oburzenie społeczności, która nagłośniła całe zdarzenie w sieci. Spowodowało to błyskawiczny bojkot marki, która niemal natychmiast straciła tysiące obserwujących. Ze współpracy wycofali się również jej najwięksi partnerzy, natomiast klienci masowo zaczęli anulować złożone zamówienia.
Siła mediów społecznościowych
Firma desperacko próbowała ratować własny wizerunek, lecz żadne działania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Wystosowano nawet oficjalne przeprosiny i zaproponowano streamerce wysłanie komputera, lecz odmówiła jego przyjęcia. W sieci pojawiło się również wideo prezesa, który wielokrotnie przepraszał w nim kiapiaa, obiecując, że jego przedsiębiorstwo będzie starało się bardziej wspierać małych streamerów, lecz nie udało się załagodzić sprawy.
Firmę próbowali również ratować pracownicy, którzy rozważali jej zakup i by kontynuować działalność, lecz nic z tego nie wyszło. Już 9 marca bieżącego roku przedsiębiorstwo musiało ogłosić bankructwo, spowodowane brakiem klientów. Jego majątek został natomiast zlicytowany w celu pokrycia długów, które osiągnęły kwotę 3 mln dolarów.
Wielką niewiadomą pozostają teraz losy Noah Katza, byłego prezesa firmy. Mężczyzna zniknął z mediów społecznościowych i nikt nie ma pojęcia, czym się obecnie zajmuje. Nie można jednak wykluczyć, że powrócił do swojego poprzedniego zajęcia, które wykonywał przed objęciem posady szefa, czyli budowania kostiumów dla cosplayer’ów, sprzedawanych następnie w sieci.
Przykład Artesian Builds pokazuje, że nie każdy ma predyspozycje do zarządzania firmą, a także jak wielka siła drzemie w mediach społecznościowych. Mogą bowiem przynieść wiele korzyści, ale potrafią także mocno zaszkodzić, zwłaszcza w przypadku nieprzemyślanych działań.