Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 czerwca 2017, 18:52

Postapokaliptyczne Crossout z pierwszymi sukcesami

Crossout, czyli owoc współpracy pomiędzy studiem Targem Games i firmą Gaijin Entertainment, zaledwie niecały miesiąc temu weszło w fazę otwartej bety. Twórcy mogą już otwierać szampana – produkcji udało się bowiem zwrócić na siebie uwagę milionów graczy z całego świata.

Crossout to żywy dowód na to, że postapokalipsa działa na wyobraźnię graczy. Dzieło studia Targem Games, a zarazem owoc współpracy tego zespołu z firmą Gaijin Entertainment, zostało oficjalnie zapowiedziane w 2015 roku. Miesiąc temu rozpoczęły się otwarte beta-testy poprzedzające premierę, która ma nastąpić jeszcze w drugim kwartale bieżącego roku. Cztery tygodnie wystarczyły, by deweloperzy mogli odtrąbić pierwsze sukcesy.

Gra przyciągnęła bowiem ponad trzy miliony graczy z całego świata, którzy spędzili w jej świecie miliony godzin. Przez ten czas udało im się zniszczyć niemal sto pięćdziesiąt milionów pojazdów w trybie PvP i pokonać prawie półtora miliona Leviathanów w wariancie PvE. Na tym udostępnione przez autorów statystyki się nie kończą – system craftingu pozwolił na stworzenie ponad ośmiu milionów nowych przedmiotów; wiele z nich zostało sprzedanych na wewnętrznym rynku, na którym każdego dnia gracze dokonują ponad milion transakcji.

Prawie jak Mad Max – tylko okolica jakby nieco żywsza… - Postapokaliptyczne Crossout z pierwszymi sukcesami - wiadomość - 2017-06-29
Prawie jak Mad Max – tylko okolica jakby nieco żywsza…

Autorzy nie zamierzają spocząć na laurach. Stanislav Skorb, czyli prezes Targem Games, przekonuje, że jego zespół jest skoncentrowany na wprowadzaniu kolejnych usprawnień. W kolejnym tygodniu deweloperzy udostępnią specjalne wyzwania do trybu PvE, a w drodze są także nowe frakcje, części do samochodów i tryby gry.

Co przyciąga graczy do Crossout? Poza postapokaliptyczną konwencją, przede wszystkim mechanika rozgrywki, którą najłatwiej okreslić mianem hybrydy World of Tanks i Mad Maksa. Bez wątpienia swoją cegiełkę do sukcesu odniesionego przez tę pozycję dołożyła też możliwość konstrukcji wymyślnych i unikalnych pojazdów, których projektami można dzielić się z całą społecznością.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej