Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2023, 11:25

autor: Adam Adamczyk

Posiadał konto na Steam warte 15 tys. dolarów, teraz Valve nie chce go odblokować

Gracz odnotował wielką stratę, ponieważ Steam zablokował mu konto. Aby je odblokować, musi przedstawić dowód, który mało kto posiada.

Źródło fot. Midjourney
i

Wielu z nas może się wydawać, że kupując grę na Steamie, będziemy mieć do niej dostęp zawsze i wszędzie – innymi słowy: nic nie stanie na przeszkodzie, aby zagrać w nią gdziekolwiek, tak długo, jak tylko będziemy mieć dostęp do komputera. W rzeczywistości nie do końca tak jest, o czym przekonał się pechowy gracz, któremu Valve zablokowało konto. Nie byłby to temat godny nagłośnienia, gdyby nie to, że użytkownik stracił w ten sposób sporą sumę, o samych grach nie wspominając, a w celu odblokowania musi przedstawić dowód, który mało kto posiada.

Utrata wielkich pieniędzy i kuriozalne wymagania ze strony Valve

Historia opisana na Reddicie wskazuje, że gracz od lat posiadał to samo konto Steam, kupował gry i jak sam przyznał – handlował za jego pośrednictwem skórkami, co jest oczywiście legalne. Trzy miesiące temu wyjechał z Niemiec do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a sześć tygodni temu udał się na wakacje do Turcji. W tym czasie cały czas używał swojego konta Steam na tym samym laptopie.

Zmiana lokalizacji i handel ekwipunkiem przypisanym do konta Steam o wartości około 500 dolarów amerykańskich spowodowały, że Valve uznało, iż dostęp do konta mógł uzyskać ktoś inny, i zablokowało je. Sytuacja jest nieprzyjemna, aczkolwiek można tu pochwalić system ochrony za taką decyzję, bo gdyby faktycznie doszło do przejęcia konta przez osoby trzecie, to ten ruch zapewniłby właścicielowi konta bezpieczeństwo.

Problem w tym, że aby znieść blokadę, Steam wymaga podania kodu z 2005 roku, który posłużył do utworzenia wspomnianego konta. Można by machnąć ręką i odpuścić, ale gracz miał do swojego konta przypisany ekwipunek o wartości około 15 tysięcy dolarów amerykańskich, co w przeliczeniu na obecny kurs złotówki daje ponad 64 tysiące złotych.

Mogę dostarczyć wszystko – od innych kluczy, które uzyskałem cyfrowo przez lata, przez wszelkie informacje powiązane z moim kontem w ostatniej dekadzie (straciłem dostęp do mojego starego konta mailowego 10 lat temu), szczegóły o moich metodach płatności i rachunkach za media lub innych rachunkach po Steam Guard, weryfikację pocztą lub SMS-em, a nawet zdjęcie mojego dowodu tożsamości, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wydałem tysiące dolarów na gry i obecnie posiadam ekwipunek o wartości około 15 000 dol., więc naprawdę potrzebuję dostępu do mojego konta.

Problem z kontami o wysokiej wartości

Posiadał konto na Steam warte 15 tys. dolarów, teraz Valve nie chce go odblokować - ilustracja #1
Twitter / Bradley Fodor

Podobny problem mogą mieć inni właściciele kont o wysokiej wartości (listę tych „najbogatszych” znajdziecie tutaj), co jest związane z sugerowanymi przez społeczność Reddita cichymi zmianami w polityce kont na platformie Steam, jakie zostały wprowadzone na przestrzeni ostatnich lat. Kłopot może wystąpić nie tylko podczas zmiany lokalizacji, ale także dokonywania niektórych modyfikacji w swoim profilu, o czym przekonał się profesjonalny gracz Bradley Fodor. W marcu tego roku na swoim profilu na Twitterze napisał:

Zmieniłem numer bez usuwania uwierzytelnienia. Próbowałem skontaktować się z pomocą techniczną, ale ponieważ moje konto ma „wysoką wartość”, żądają oryginalnych kluczy, które powstały lata temu i nie mogę ich znaleźć.

Te historie pokazują, że warto mieć gdzieś zapisany kod, który posłużył do aktywacji konta Steam – w rzeczywistości mało kto go posiada, co w przyszłości może okazać się źródłem niemałych problemów. Sam nawet nie pamiętam, bym coś takiego otrzymał podczas zakładania swojego profilu, więc do głowy by mi nie przyszło, że taki kod może się jeszcze kiedyś przydać.

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

więcej