autor: Bartłomiej Kossakowski
Posiadacze Zune będą dokonywać zakupów z użyciem Microsoft Points
Znamy już niemal wszystkie szczegóły na temat Zune – nowego urządzenia firmy Microsoft, które ma rywalizować z popularnym iPodem, a w którego tworzeniu brał udział J Allard, jeden z ojców sukcesu Xboxa 360.
Znamy już niemal wszystkie szczegóły na temat Zune – nowego urządzenia firmy Microsoft, które ma rywalizować z popularnym iPodem, a w którego tworzeniu brał udział J Allard, jeden z ojców sukcesu Xboxa 360.

Dwa tygodnie temu prezentowaliśmy Wam wygląd gadżetu i przedstawiliśmy kilka szczegółów związanych z jego możliwościami. W zeszłym tygodniu ujawniono z kolei cenę sprzętu (249,99 USD) oraz datę premiery (14 listopada 2006 roku).
Wraz z premierą Zune zadebiutuje również Zune Marketplace, czyli odpowiednik iTunes. Jak się okazało, korzystające z niego osoby będą mogły używać tzw. Microsoft Points, czyli „waluty” znanej do tej pory posiadaczom konsoli Xbox 360, korzystającym z Xbox Live Marketplace. Cena jednego utworu to 79 MP, czyli 99 centów.

Dziennikarzom serwisu Next-Gen.biz udało się również dowiedzieć, w jaki sposób Zune będzie współpracować z Xboxem 360. Po połączeniu obu urządzeń za pomocą portu USB będzie można oglądać wszystkie zdjęcia, teledyski i filmy z twardego dysku Zune na ekranie telewizora. To samo dotyczy oczywiście plików muzycznych, które będą bez problemu odtwarzane przez 360-kę.