autor: Artur Falkowski
Posiadacze PS3 na celowniku reklamodawców
Firmy Sony Computer Entertainment America oraz Nielsen Company podpisały porozumienie, dzięki któremu usprawniony zostanie system zamieszczania reklam w grach konsolowych. Warto dodać, że Nielsen to znana firma zajmująca się badaniem rynku mediów, która jesienią ubiegłego roku postanowiła rozszerzyć swoje zainteresowania na branżę gier.
Firmy Sony Computer Entertainment America oraz Nielsen Company podpisały porozumienie, dzięki któremu usprawniony zostanie system zamieszczania reklam w grach konsolowych. Warto dodać, że Nielsen to znana firma zajmująca się badaniem rynku mediów, która jesienią ubiegłego roku postanowiła rozszerzyć swoje zainteresowania na branżę gier. Dzięki umowie z Sony otrzyma więcej danych potrzebnych do sporządzenia raportów dotyczących demografii i zainteresowań graczy.
Od tej pory SCEA będzie dostarczać wspomnianej firmie statystyk ruchu na PlayStation Network (w przyszłości również dotyczyć to będzie serwisu Home) oraz danych dotyczących używania poszczególnych gier. Uzyskane w ten sposób informacje zostaną połączone z danymi Nielsen Company zebranymi w oparciu o badanie grupy testowej liczącej dwanaście tysięcy gospodarstw domowych. Rezultaty wejdą w skład GamePlay Metrics, systemu przeznaczonego dla potencjalnych reklamodawców, który powinien wystartować jeszcze w tym miesiącu.
Dzięki niemu będzie można, jak mówi przedstawiciel Nielsen Company, „dostarczyć właściwą reklamę właściwej osobie we właściwym czasie”. Sony również skorzysta na tej umowie, ponieważ będzie mogło w praktyce wykorzystać zebrane i opracowane dane, by zachęcić potencjalnych reklamodawców do promowania się za pośrednictwem gier, PlayStation Network oraz serwisu Home, co, jak nietrudno się domyślić, będzie dodatkowym źródłem zarobku (dodać należy, że niemałego) dla SCEA.